Odkąd pamiętam, zawsze lubiłam się uczyć (w szkole – tak, tak!, na studiach i później w pracy) i stąd szukałam dodatkowych kursów, szkoleń, dzięki którym dowiem się czegoś więcej o sobie, innych, o świecie, podniosę swoje kompetencje. Ostatnio, z różnych przyczyn, skończyłam kurs resuscytacji. Powód, na którego o nim wspominam, to nie tylko zdobycie praktycznej umiejętności udzielenia pomocy, ale na tym szkoleniu nauczyłam się czegoś jeszcze, czegoś na pewno użytecznego w codzienności zawodowej.
Zachowaj spokój – nie tylko w stresie
W czasie kursu podziwiałam kompetencje i pasję trenera (doświadczona pielęgniarka i ratownik medyczny), ale coś innego „kradnę” od niej i wdrażam na co dzień. Jej zasada numer 1 to ZACHOWAJ SPOKÓJ. I tak sobie pomyślałam, że bez względu na to, jak doświadczony jesteś, nigdy nie pozwól, aby emocje kontrolowały Twoje działania. Bez względu na to, w jak trudnej sytuacji się znajdujesz i bez względu na to, w jakim humorze jesteś, zanim przeprowadzisz trudną rozmowę z pracownikiem, napiszesz maila, w których będziesz chciał kogoś skrytykować, zanim podejmiesz decyzję, ruszysz do działania, zatrzymaj się, uspokój emocje (oddychaj, idź na spacer, zostań przez chwilę sam, porozmawiaj z kimś obok Ciebie – cokolwiek). I z własnego doświadczenia wiem, że to wcale nie takie proste, ale gra jest warta świeczki, bo jeśli pozwolisz emocjom pozwolić dyktować działania, jest duże ryzyko, że nie wykorzystasz 100% swojego potencjału, możesz zbłądzić a nawet niechcący jeszcze kogoś skrzywdzić.
Zasada numer 1: ZACHOWAJ SPOKÓJ – we wszystkim co robisz i cokolwiek chcesz powiedzieć!
Jeśli chcesz zbadać swoje kompetencje w radzeniu z trudnymi emocjami, zajrzyj na stronę badanie DISC D3 lub po prostu napisz do mnie – Anna Sarnacka – Smith.
fot. pixabay.com
Czytaj także:
- Sprawdź też kompetencje miękkie i twarde – przykłady
- Pracowników i tak motywują tylko pieniądze
- Czy pieniądze motywują pracowników?
- Jak motywować pracowników do działania?
- Mierz wysoko! Bądź wytrwały!
- Bądź ponad przeciętność… lekcja śp. ks. Kaczkowskiego
- Popełniasz te same błędy – gdzie się kryje zagrożenie?
- Nie „co chcesz ZROBIĆ”, ale „KIM chcesz być”…?
- Milion czy grosz – co wybierasz?
- W biznesie mówmy otwarcie o swoich oczekiwaniach
- Koncentrujmy się na mocnych stronach a nie obszarach do rozwoju
- Uważne słuchanie daje moc do działania…
- Koniec z „obszarami do rozwoju”? Skup się na tym, co w Tobie dobre!
Poznaj produkty przydatne w zarządzaniu zespołami ludzi, diagnozie ich kompetencji i rekrutacji: