Badania kompetencji

Badania kompetencji pracowników mają wiele zastosowań – od wsparcia procesu rekrutacji po ewaluację kompetencji.

Czytaj więcej

Jeśli badania kompetencji zawodowych są właściwie wykorzystywane, dla ekspertów HR mogą być tak ważnym wsparciem, jak ważne w postawieniu właściwej diagnozy są dla lekarza wyniki badań lekarskich.

Najnowsze metody badania kompetencji

Na rynku pojawia się coraz więcej metod i technik badania kompetencji zawodowych. To z jednej strony dobrze, bo mamy dostęp do rozwiązań wspierających m.in. lepsze poznanie się w zespołach dla podnoszenia jakości współpracy, podział zadań zgodnie z naturalnymi talentami poszczególnych osób czy zatrudnienie osób, które i kompetencyjnie, i na poziomie postawy najlepiej wpiszą się w potrzeby organizacji. Z drugiej strony, rozwój rynku metody badania kompetencji zawodowych to również wyzwanie związane z wyborem właściwego narzędzia, tak by ono koniec końców naprawdę spełniło swoją funkcję, odpowiedziało na rzeczywistą potrzebę a nie było tylko „modnym” dodatkiem do prowadzonych działań.

Narzędzia do badania kompetencji zawodowych

Narzędzia do badania kompetencji zawodowych wspierają pracę działów HR, managerów i liderów i mogą być pomocne w takich obszarach jak: komunikacja, rekrutacja, komunikacja zmiany, rozwój kompetencji managerskich i liderskich, diagnoza obszarów rozwoju kompetencji, planowanie ścieżki kariery czy diagnoza oraz rozwiązywanie trudnych sytuacji. Użycie narzędzia do badania kompetencji miękkich nie kosztuje wiele i nie zajmuje dużo czasu, a w zamian daje wiele informacji, które mogą wspierać w rozumieniu ludzkich zachowań, motywacji, potrzeb i oczekiwań, co w efekcie wiąże się z oszczędnością zarówno czasu jak i pieniędzy w wielu procesach HR.

Badanie kompetencji kluczowych

Informacje zawarte w raporcie z badania kompetencji mogą konkretnie wskazać i odpowiedzieć na pytanie, czy dana osoba posiada kompetencje, które są kluczowe dla np. danego stanowiska czy danej organizacji. Badanie kompetencji pozwala przewidzieć efektywność kandydatów w procesie rekrutacji, ale też jest ważnym narzędziem w budowaniu zespołów w oparciu o potencjał pracowników i wspiera w podniesieniu jakości komunikacji w zespole.

Badanie kompetencji DISC D3

Jednym z wiarygodnych narzędzi do badania kompetencji pracowników jest badanie DISC D3, które dostarcza informację nie tylko na temat tego, jak dana osoba się zachowuje (badanie DISC), ale również dlaczego zachowuje się tak a nie inaczej, jak reaguje na zmiany, jak zachowuje się w stresie, czy w rozmowie raczej szuka problemów czy rozwiązań, czy trzyma się terminów czy też przypadkiem zbyt dużo nie obiecuje a później nie jest w stanie wywiązać się z tego, na co się umówiła, czy szuka rozwiązań dobrych dla obu stron czy raczej będzie bronić swoich interesów etc. (badanie DISC D3).

Badanie kompetencji DISC D3 jest bardzo czułym narzędziem do badania kompetencji. Nasze badanie DISC to 40 różnych profili i 1440 w DISC D3. Pomimo tak dużej kombinacji profili cały model DISC D3 nie jest skomplikowany w analizie i jest gwarancją tego, że badana osoba nie jest etykietowana i nie czuje się oceniana. Nasi Klienci, szczególnie osoby, które ukończyły certyfikację DISC D3, z łatwością poruszają się w informacjach, które niesie, poznając wcześniej klucz do interpretacji wyników i strategię wnioskowania.

 

Wyświetlanie wszystkich wyników: 3