Blog HR EFFECTIVENESS

Blog HR? Kolejny? Nie, bo blog HR EFFECTIVENESS to praktyczna wiedza o tym, jak usprawniać procesy HR, rozumiejąc istotę różnych stylów zachowań, preferowanych ról zespołowych, wartości czy motywacji: od rekrutacji, przez zadbanie o jakość współpracy po rozwijanie kompetencji liderskich w spójności ze sobą, wywierając pozytywny wpływ na innych. Nasz blog HR to też wiedza w pigułce o tym, jak w powyższych kwestiach na co dzień wspierać szefów. Rozumiemy, że na znaczeniu nabiera rola HR Business Partnera i innych osób, które wspierają managerów w znalezieniu recepty na to, jak zarządzać ludźmi. Tego nie otrzymasz nigdzie indziej.

Czytaj więcej

Zarządzanie ludźmi w pracy

Efektywne zarządzanie zespołem nie jest proste, ale przychodzi dużo łatwiej, kiedy mamy na to strategię i taktykę działania do zastosowania na co dzień, jak i w kryzysie. Co więcej, wiemy, że efektywne zarządzanie zespołem i wysoki poziom współpracy jest efektem dobrego rozumienia naturalnych różnic między ludźmi, rozumienia swego liderskiego profilu osobowości i umiejętności korzystania z tych informacji każdego dnia.

Co ważne, nasz blog o zarządzaniu to „konkret” – tak mówią nasi Klienci i czytelnicy bloga HR EFFECTIVENESS. Dzielimy się dobrymi praktykami, ale i lekcjami, które wynosimy z popełnionych błędów, nieporozumień, niedopowiedzeń. Efektywne zarządzanie zespołem to zagadnienie, któremu poświęcamy wiele uwagi, bo specjalizuje się w nim jeden z naszych autorów: Anna Sarnacka-Smith, autorka książek Everest lidera, Siła różnic w zespole oraz podcastu Everest LIDERA. W związku z tym, że Ania na co dzień pracuje i dzieli się wiedzą nie tylko z szefami zespołów, ale i tymi wszystkimi, którzy wspierają managerów, nasze treści celują w realne i konkretne wyzwania, dostarczając bardzo precyzyjne rozwiązania. Koniec z mówieniem o technikach komunikacji w zespole, które nie działają lub z których nie chce się korzystać, bo nie oddają stylu, w którym manager się naturalnie komunikuje. My wspieramy rozwijanie potencjału, bez wchodzenia w sztuczne schematy.

Zarządzanie emocjami w pracy

Coraz częściej słyszymy o tym, że do efektywnej współpracy potrzebna jest dojrzałość pracowników, a zarządzanie emocjami w pracy jest jednym z jej przejawów. Stąd omawiając takie tematy jak zarządzanie stresem, motywacja, milenialsi czy zgrany zespół pracowników z pewnością znajdziesz tu odpowiedzi na pytania o zarządzanie emocjami w pracy, nie tylko w trudnych, kryzysowych sytuacjach, ale i w codziennej interakcji, przy okazji rozmów o wynikach, oczekiwaniach i codziennej komunikacji w zespole.

Zarządzanie rozwojem pracowników

Jesteśmy przekonani, że lider to osoba, na której spoczywa przede wszystkim zarządzanie rozwojem pracowników, tworzenie środowiska pracy, w którym każdy będzie mógł wykorzystać swoje mocne strony, rozwijać swoje talenty, pracując naturalnie na rzecz wspólnego celu, rozwijając organizację, której jest częścią. Jednocześnie wiemy, że jak trudne jest to zadanie, stąd blog HR EFFECTIVENESS to porady dla menedżera, lidera, nazywanie konkretnych problemów, wskazanie na ich źródło i podpowiedź rozwiązania. Dzielimy się tu dodatkowymi materiałami, jeśli zechcesz zgłębić dany temat.

Zarządzanie rekrutacją w pracy

Blog HR EFFECTIVENESS to również pigułka wiedzy i odpowiedź na pytania:

- Jak rekrutować pracowników z wykorzystaniem badania kompetencji?

- Jak wybrać test rekrutacyjny, który spełni swoją funkcję (wsparcie w wyborze właściwego kandydata)?

- Jak wybrać pracownika, który okaże się „strzałem w dziesiątkę” – wpisze się nie tylko w oczekiwania na danych stanowisku, w pracy z konkretnym przełożonym, ale i dobrze się sprawdzi w danej kulturze organizacyjnej – tak, to dziś naprawdę możemy przewidzieć; co ważne, lepiej to wiedzieć wcześniej niż po kilku miesiącach współpracy szukać przyczyny braku efektów czy postawy, której nie akceptujemy w organizacji. Błędy rekrutacyjne zdarzają się, bez względu na doświadczenie osoby prowadzącej rekrutację, ale właściwie dobrane testy rekrutacyjne pozwalają wielu z nich uniknąć – brzmi kusząco?

Lista artykułów

Praca zdalna – co zrobić, by była naprawdę skuteczna?

Praca zdalna – co zrobić, by była naprawdę skuteczna?

Praca zdalna co to?Praca zdalna przez Internet – dokładnie tak brzmi hasło, które najczęściej wpisujemy w Google, szukając informacji o tym, czym jest ta praca zdalna (hmm, choć to już nie powinno chyba być taką zagadką?), co zrobić, by praca zdalna była efektywna i...

czytaj dalej
Niedomówienia – jak uniknąć ich w zespole?

Niedomówienia – jak uniknąć ich w zespole?

Każda sytuacja ma swoje dobre i trudne strony. Tak samo było też z „covidem”. Jeśli chodzi o te trudne, „pokłosie covidowe przyniosło ze sobą wiele niedomówień na poziomie komunikacji i rozumienia oczekiwań oraz poczucie niesprawiedliwości. Okazało się, że to, co w...

czytaj dalej
Czy w świecie VUCA da się jeszcze coś przewidzieć?

Czy w świecie VUCA da się jeszcze coś przewidzieć?

Zmiana to jedyna stała w biznesie - to mądrość, którą byliśmy karmieni w erze przedcovidowej, a dziś na popularności zdobywa założenie, że to czego potrzebujemy się nauczyć, to odnajdywania się w bardzo niepewnym, złożonym i niejednoznacznym świecie. Czy w tym...

czytaj dalej
Co jest głównym źródłem nieporozumień w zespole?

Co jest głównym źródłem nieporozumień w zespole?

Gdybym Cię zapytała, czy chcesz porozumienia w zespole, pewnie odpowiesz, że tak, że przecież to oczywiste. A czy wierzysz w to, że w tym konkretnym zespole – z tymi pracownikami, tym szefem, w tej firmie jest to możliwe? Tu chyba nie byłoby aż takiej zgodności...

czytaj dalej
Jedna osoba psuje Ci zespół. I co wtedy?

Jedna osoba psuje Ci zespół. I co wtedy?

Jedna osoba sprawiła, że zwolnił mi się cały zespół. Tak, jedna osoba może tak mocno wpłynąć na pozostałych. W przyszłości nie chcę tego ponownie przeżywać, stąd podjęłam wysiłek, by zrozumieć przyczynę takich trudnych sytuacji, zrozumieć moich pracowników i by oni...

czytaj dalej
Jak się chronić przed krytyką pracowników?

Jak się chronić przed krytyką pracowników?

Boli, uwiera, frustruje, wkracza nieproszona, często zostawia ślad – taki trudny do zatarcia…. To „krytyka” – zdarza się, że i od pracowników… Jak się przed nią chronić? Otóż, nie da się chronić przed krytyką, dlatego, że pochodzi od innych osób, które bardzo często...

czytaj dalej
Co ma wspólnego joga i asertywność w życiu managera?

Co ma wspólnego joga i asertywność w życiu managera?

Asertywność to umiejętność pełnego wyrażania siebie, bez intencjonalnego krzywdzenia innych - a o to nie jest łatwo, kiedy jesteśmy przemęczeni, kiedy gotują się w nas emocje, bo tak wiele codziennie ogarniamy... Mam takie dni, że gdyby nie ćwiczenia, to by mi trudno...

czytaj dalej
Szefie, zadbaj o siebie w kryzysie

Szefie, zadbaj o siebie w kryzysie

Jest ciężko... wiem... Może nawet zaczyna brakować Ci sił, chęci do czegokolwiek. Jeśli potrzebujesz chwili oddechu, mam coś dla Ciebie, zupełnie bezinteresownie. Coś dla głowy, ale i ciała, gotowy? Oto krótka myśl na dziś z "Siły różnic w zespole" oraz 10 min....

czytaj dalej
Jak dostać od pracowników więcej wsparcia?

Jak dostać od pracowników więcej wsparcia?

Kilkanaście dni temu obudziłam się z nieznośnym bólem głowy. Zdarza mi się to bardzo rzadko, stąd wiem, że to sygnał przemęczenia – fizycznego, ale przede wszystkim emocjonalnego, a o to dziś nie trudno, zgodzisz się? I choć należę do tych, którzy w tej całej...

czytaj dalej
Jak bardzo kontrolować pracowników w kryzysie?

Jak bardzo kontrolować pracowników w kryzysie?

„Na jakim etapie jesteś? A możesz mi to teraz przesłać? Czym się w tym momencie zajmujesz?” – zadawane co tak zwaną chwilę. W dzisiejszej rzeczywistości pracy zdalnej dodatkowo: „Dostałeś mego maila? Jakie masz rozwiązanie? Bo to trzeba zrobić tak… Nie zapomnij o tym,...

czytaj dalej
Jak uciszyć panikę w zespole?

Jak uciszyć panikę w zespole?

Niepewność – to chyba dobre określenie tego, co dziś potęguje napięcie, z którym się mierzymy: czy dobrze robię, czy to zadziała, czy mam potrzebne zasoby, jak długo to jeszcze potrwa, co dziś na mnie dodatkowo „spadnie” itd. A przy tym jeszcze niejeden z nas,...

czytaj dalej