
Blog HR EFFECTIVENESS
Blog HR? Kolejny? Nie, bo blog HR EFFECTIVENESS to praktyczna wiedza o tym, jak usprawniać procesy HR, rozumiejąc istotę różnych stylów zachowań, preferowanych ról zespołowych, wartości czy motywacji: od rekrutacji, przez zadbanie o jakość współpracy po rozwijanie kompetencji liderskich w spójności ze sobą, wywierając pozytywny wpływ na innych. Nasz blog HR to też wiedza w pigułce o tym, jak w powyższych kwestiach na co dzień wspierać szefów. Rozumiemy, że na znaczeniu nabiera rola HR Business Partnera i innych osób, które wspierają managerów w znalezieniu recepty na to, jak zarządzać ludźmi. Tego nie otrzymasz nigdzie indziej.
Czytaj więcej
Zarządzanie ludźmi w pracy
Efektywne zarządzanie zespołem nie jest proste, ale przychodzi dużo łatwiej, kiedy mamy na to strategię i taktykę działania do zastosowania na co dzień, jak i w kryzysie. Co więcej, wiemy, że efektywne zarządzanie zespołem i wysoki poziom współpracy jest efektem dobrego rozumienia naturalnych różnic między ludźmi, rozumienia swego liderskiego profilu osobowości i umiejętności korzystania z tych informacji każdego dnia.
Co ważne, nasz blog o zarządzaniu to „konkret” – tak mówią nasi Klienci i czytelnicy bloga HR EFFECTIVENESS. Dzielimy się dobrymi praktykami, ale i lekcjami, które wynosimy z popełnionych błędów, nieporozumień, niedopowiedzeń. Efektywne zarządzanie zespołem to zagadnienie, któremu poświęcamy wiele uwagi, bo specjalizuje się w nim jeden z naszych autorów: Anna Sarnacka-Smith, autorka książek Everest lidera, Siła różnic w zespole oraz podcastu Everest LIDERA. W związku z tym, że Ania na co dzień pracuje i dzieli się wiedzą nie tylko z szefami zespołów, ale i tymi wszystkimi, którzy wspierają managerów, nasze treści celują w realne i konkretne wyzwania, dostarczając bardzo precyzyjne rozwiązania. Koniec z mówieniem o technikach komunikacji w zespole, które nie działają lub z których nie chce się korzystać, bo nie oddają stylu, w którym manager się naturalnie komunikuje. My wspieramy rozwijanie potencjału, bez wchodzenia w sztuczne schematy.
Zarządzanie emocjami w pracy
Coraz częściej słyszymy o tym, że do efektywnej współpracy potrzebna jest dojrzałość pracowników, a zarządzanie emocjami w pracy jest jednym z jej przejawów. Stąd omawiając takie tematy jak zarządzanie stresem, motywacja, milenialsi czy zgrany zespół pracowników z pewnością znajdziesz tu odpowiedzi na pytania o zarządzanie emocjami w pracy, nie tylko w trudnych, kryzysowych sytuacjach, ale i w codziennej interakcji, przy okazji rozmów o wynikach, oczekiwaniach i codziennej komunikacji w zespole.
Zarządzanie rozwojem pracowników
Jesteśmy przekonani, że lider to osoba, na której spoczywa przede wszystkim zarządzanie rozwojem pracowników, tworzenie środowiska pracy, w którym każdy będzie mógł wykorzystać swoje mocne strony, rozwijać swoje talenty, pracując naturalnie na rzecz wspólnego celu, rozwijając organizację, której jest częścią. Jednocześnie wiemy, że jak trudne jest to zadanie, stąd blog HR EFFECTIVENESS to porady dla menedżera, lidera, nazywanie konkretnych problemów, wskazanie na ich źródło i podpowiedź rozwiązania. Dzielimy się tu dodatkowymi materiałami, jeśli zechcesz zgłębić dany temat.
Zarządzanie rekrutacją w pracy
Blog HR EFFECTIVENESS to również pigułka wiedzy i odpowiedź na pytania:
- Jak rekrutować pracowników z wykorzystaniem badania kompetencji?
- Jak wybrać test rekrutacyjny, który spełni swoją funkcję (wsparcie w wyborze właściwego kandydata)?
- Jak wybrać pracownika, który okaże się „strzałem w dziesiątkę” – wpisze się nie tylko w oczekiwania na danych stanowisku, w pracy z konkretnym przełożonym, ale i dobrze się sprawdzi w danej kulturze organizacyjnej – tak, to dziś naprawdę możemy przewidzieć; co ważne, lepiej to wiedzieć wcześniej niż po kilku miesiącach współpracy szukać przyczyny braku efektów czy postawy, której nie akceptujemy w organizacji. Błędy rekrutacyjne zdarzają się, bez względu na doświadczenie osoby prowadzącej rekrutację, ale właściwie dobrane testy rekrutacyjne pozwalają wielu z nich uniknąć – brzmi kusząco?
Lista artykułów
Kompetencje miękkie w pracy – jak je badać, oceniać i rozwijać?
Kompetencje miękkie w pracy - jak je badać, oceniać i rozwijać?Kompetencje miękkie Nie od dziś wiadomo, czym jest dla firmy efektywny zespół, a przede wszystkim jego LIDERZY – to jedna z kluczowych części wielkiego mechanizmu – który porusza firmę do przodu lub...
Czy można przewidzieć kompetencje sprzedażowe? (Studium przypadku)
Nie trzeba nikogo przekonywać, jak ważną rolę w rozwoju firmy odgrywa dział sprzedaży – to jedna z kluczowych części wielkiego mechanizmu, który porusza firmę do przodu, a jego siła zależy nie tylko od tego, jak wiele osób napędza te mechanizm, ale głównie od tego,...
Testy kompetencji – wymierne korzyści dla firm czy zbędna inwestycja?
Co to jest test kompetencji? Test kompetencji to narzędzie diagnostyczne online, które dostarcza informacje o tym, czego pracownik szuka w miejscu pracy i czego na poziomie współpracy potrzebuje, by wykorzystać swój potencjał i w pracy dawać z siebie 100%. Test...
12 dobrych praktyk w korzystaniu z badań kompetencji
Jak korzystać z badań kompetencji – procesy HR Badania kompetencji są narzędziem diagnostycznym online, które wspierają organizację w poniższych obszarach: Rekrutacja zewnętrzna – przewidywanie skuteczności na danym stanowisku, w danej organizacji i w pracy z...
Jak krytykować z klasą?
Jak krytykować z klasą, czyli dobrze wywiązać się ze swego obowiązku szefowskiego? Jesteśmy krytykowani – przez szefów, partnerów, znajomych i uwaga, nierzadko sami siebie mocno krytykujemy… A w dobie rozwiniętych technologii mam wrażenie, że o tę krytykę w stosunku...
Czy w świecie VUCA da się jeszcze coś przewidzieć?
Zmiana to jedyna stała w biznesie – to mądrość, którą byliśmy karmieni w erze przedcovidowej, a dziś na popularności zdobywa założenie, że to czego potrzebujemy się nauczyć, to odnajdywania się w bardzo niepewnym, złożonym i niejednoznacznym świecie. Czy w tym...
Praca zdalna – co zrobić, by była naprawdę skuteczna?
Praca zdalna co to?Praca zdalna przez Internet – dokładnie tak brzmi hasło, które najczęściej wpisujemy w Google, szukając informacji o tym, czym jest ta praca zdalna (hmm, choć to już nie powinno chyba być taką zagadką?), co zrobić, by praca zdalna była efektywna i...
Czy szef może się zmienić? Czyli o liderze okiem pracownika…
Autorką tego tekstu jest Marta Chojnacka, Communication Manager w EFFECTIVENESS. Nowa praca, nowe wyzwania, nowe możliwości… tylko szef ten sam co kiedyś. Ale trochę inny, odmieniony, bo z ludzkim podejściem, wyrozumiały, cierpliwy… Nie, to nie jest wstęp do „Ody do...
Niedomówienia – jak uniknąć ich w zespole?
Każda sytuacja ma swoje dobre i trudne strony. Tak samo było też z „covidem”. Jeśli chodzi o te trudne, „pokłosie covidowe przyniosło ze sobą wiele niedomówień na poziomie komunikacji i rozumienia oczekiwań oraz poczucie niesprawiedliwości. Okazało się, że to, co w...
Czy w świecie VUCA da się jeszcze coś przewidzieć?
Zmiana to jedyna stała w biznesie - to mądrość, którą byliśmy karmieni w erze przedcovidowej, a dziś na popularności zdobywa założenie, że to czego potrzebujemy się nauczyć, to odnajdywania się w bardzo niepewnym, złożonym i niejednoznacznym świecie. Czy w tym...
Pracowników i tak motywują tylko pieniądze – nie daj się zwieść pozorom
Dobrym słowem szefa nie wykarmisz rodziny ani nie spłacisz kredytu, prawda? Potrzebujesz do tego pieniędzy. Życie od pierwszego do pierwszego to też żadna przyjemność – chciałbyś mieć wolność finansową, zgodzisz się? Pytania pracowników o podwyżkę, kiedy Ty nie masz...
Badania kompetencji kłamią? Sprawdź, dlaczego tak może być
To, że ktoś ma proste czy kręcone włosy, nie pozwoli przewidzieć, jaką ma grupę krwi. Tak samo obserwowalne zachowania, w tym styl komunikacji nie pozwolą kompleksowo przewidzieć potencjału danej osoby. Dlaczego? Bo nie wszystko widać na pierwszy rzut oka! Z tego...
Czy opłaca się słuchać? Managerska lekcja od Alexa Fergusona
Nie muszę być najgłośniejszym, by być najbardziej skutecznym – powiedział mi w rozmowie dr Marcin Kochanowski, psycholog sportu, pracujący z kadrami narodowymi, głównie w sportach zespołowych. Możesz znać go z rozmowy o tym, czego my ludzie biznesu możemy uczyć się ze...
Co jest głównym źródłem nieporozumień w zespole?
Gdybym Cię zapytała, czy chcesz porozumienia w zespole, pewnie odpowiesz, że tak, że przecież to oczywiste. A czy wierzysz w to, że w tym konkretnym zespole – z tymi pracownikami, tym szefem, w tej firmie jest to możliwe? Tu chyba nie byłoby aż takiej zgodności...
Szef perfekcjonista… – co zrobić, by inni zrozumieli Twoje dobre intencje
Jak już coś robi, to chce to zrobić dobrze. Jak już się pod czymś „podpisuje” (włączając pracę swego zespołu), to chce zadbać o każdy szczegół. Komunikuje się rzeczowo, dla niego godzina 15. na skończenie zadania oznacza godzinę 15., nie 15.30 czy 18. – bo przecież po...
Manager o silnej osobowości – 4 rzeczy, które różnią Cię od innych
O silnej osobowości, nastawieni na cel, zwykle skuteczni w szybkiej realizacji tego, nad czym pracują… Obłożenie pracą rzadko kiedy jest dla nich problemem. Są inicjatorami zmian, bo widzą w nich możliwości. Lubią wyzwania, bo to one otwierają przed nimi drzwi do...
Elastyczność w zmianie – czy to jest ta słynna „kompetencja przyszłości”?
To nie będzie materiał o tym, że zmiana jest jedyną stałą w biznesie i że w naszych zespołach potrzebujemy ludzi, który będą mieć łatwość odnajdywania się w zmiennych warunkach czy okolicznościach. Fakt jest taki, że ludzie są różni i znakomita większość z nich...
Jedna osoba psuje Ci zespół. I co wtedy?
Jedna osoba sprawiła, że zwolnił mi się cały zespół. Tak, jedna osoba może tak mocno wpłynąć na pozostałych. W przyszłości nie chcę tego ponownie przeżywać, stąd podjęłam wysiłek, by zrozumieć przyczynę takich trudnych sytuacji, zrozumieć moich pracowników i by oni...
Jak się chronić przed krytyką pracowników?
Boli, uwiera, frustruje, wkracza nieproszona, często zostawia ślad – taki trudny do zatarcia…. To „krytyka” – zdarza się, że i od pracowników… Jak się przed nią chronić? Otóż, nie da się chronić przed krytyką, dlatego, że pochodzi od innych osób, które bardzo często...
Czego manager może uczyć się od sportowców? 4 najlepsze praktyki zdradza psycholog sportu
Wielu trenerów sportowych, ale i menadżerów jest przekonanych, że pokazując ludziom ich błędy, doskonale wykonują swoją pracę. Rzeczywistość jest jednak, jak słusznie Pani zauważyła, zgoła odmienna. Docenianie tego, co ktoś robi dobrze ma wielką przyszłość – to część...
Co ma wspólnego joga i asertywność w życiu managera?
Asertywność to umiejętność pełnego wyrażania siebie, bez intencjonalnego krzywdzenia innych - a o to nie jest łatwo, kiedy jesteśmy przemęczeni, kiedy gotują się w nas emocje, bo tak wiele codziennie ogarniamy... Mam takie dni, że gdyby nie ćwiczenia, to by mi trudno...