
Blog HR EFFECTIVENESS
Blog HR? Kolejny? Nie, bo blog HR EFFECTIVENESS to praktyczna wiedza o tym, jak usprawniać procesy HR, rozumiejąc istotę różnych stylów zachowań, preferowanych ról zespołowych, wartości czy motywacji: od rekrutacji, przez zadbanie o jakość współpracy po rozwijanie kompetencji liderskich w spójności ze sobą, wywierając pozytywny wpływ na innych. Nasz blog HR to też wiedza w pigułce o tym, jak w powyższych kwestiach na co dzień wspierać szefów. Rozumiemy, że na znaczeniu nabiera rola HR Business Partnera i innych osób, które wspierają managerów w znalezieniu recepty na to, jak zarządzać ludźmi. Tego nie otrzymasz nigdzie indziej.
Czytaj więcej
Zarządzanie ludźmi w pracy
Efektywne zarządzanie zespołem nie jest proste, ale przychodzi dużo łatwiej, kiedy mamy na to strategię i taktykę działania do zastosowania na co dzień, jak i w kryzysie. Co więcej, wiemy, że efektywne zarządzanie zespołem i wysoki poziom współpracy jest efektem dobrego rozumienia naturalnych różnic między ludźmi, rozumienia swego liderskiego profilu osobowości i umiejętności korzystania z tych informacji każdego dnia.
Co ważne, nasz blog o zarządzaniu to „konkret” – tak mówią nasi Klienci i czytelnicy bloga HR EFFECTIVENESS. Dzielimy się dobrymi praktykami, ale i lekcjami, które wynosimy z popełnionych błędów, nieporozumień, niedopowiedzeń. Efektywne zarządzanie zespołem to zagadnienie, któremu poświęcamy wiele uwagi, bo specjalizuje się w nim jeden z naszych autorów: Anna Sarnacka-Smith, autorka książek Everest lidera, Siła różnic w zespole oraz podcastu Everest LIDERA. W związku z tym, że Ania na co dzień pracuje i dzieli się wiedzą nie tylko z szefami zespołów, ale i tymi wszystkimi, którzy wspierają managerów, nasze treści celują w realne i konkretne wyzwania, dostarczając bardzo precyzyjne rozwiązania. Koniec z mówieniem o technikach komunikacji w zespole, które nie działają lub z których nie chce się korzystać, bo nie oddają stylu, w którym manager się naturalnie komunikuje. My wspieramy rozwijanie potencjału, bez wchodzenia w sztuczne schematy.
Zarządzanie emocjami w pracy
Coraz częściej słyszymy o tym, że do efektywnej współpracy potrzebna jest dojrzałość pracowników, a zarządzanie emocjami w pracy jest jednym z jej przejawów. Stąd omawiając takie tematy jak zarządzanie stresem, motywacja, milenialsi czy zgrany zespół pracowników z pewnością znajdziesz tu odpowiedzi na pytania o zarządzanie emocjami w pracy, nie tylko w trudnych, kryzysowych sytuacjach, ale i w codziennej interakcji, przy okazji rozmów o wynikach, oczekiwaniach i codziennej komunikacji w zespole.
Zarządzanie rozwojem pracowników
Jesteśmy przekonani, że lider to osoba, na której spoczywa przede wszystkim zarządzanie rozwojem pracowników, tworzenie środowiska pracy, w którym każdy będzie mógł wykorzystać swoje mocne strony, rozwijać swoje talenty, pracując naturalnie na rzecz wspólnego celu, rozwijając organizację, której jest częścią. Jednocześnie wiemy, że jak trudne jest to zadanie, stąd blog HR EFFECTIVENESS to porady dla menedżera, lidera, nazywanie konkretnych problemów, wskazanie na ich źródło i podpowiedź rozwiązania. Dzielimy się tu dodatkowymi materiałami, jeśli zechcesz zgłębić dany temat.
Zarządzanie rekrutacją w pracy
Blog HR EFFECTIVENESS to również pigułka wiedzy i odpowiedź na pytania:
- Jak rekrutować pracowników z wykorzystaniem badania kompetencji?
- Jak wybrać test rekrutacyjny, który spełni swoją funkcję (wsparcie w wyborze właściwego kandydata)?
- Jak wybrać pracownika, który okaże się „strzałem w dziesiątkę” – wpisze się nie tylko w oczekiwania na danych stanowisku, w pracy z konkretnym przełożonym, ale i dobrze się sprawdzi w danej kulturze organizacyjnej – tak, to dziś naprawdę możemy przewidzieć; co ważne, lepiej to wiedzieć wcześniej niż po kilku miesiącach współpracy szukać przyczyny braku efektów czy postawy, której nie akceptujemy w organizacji. Błędy rekrutacyjne zdarzają się, bez względu na doświadczenie osoby prowadzącej rekrutację, ale właściwie dobrane testy rekrutacyjne pozwalają wielu z nich uniknąć – brzmi kusząco?
Lista artykułów
Pochwała to klucz do zaangażowania pracownika?
Jak chwalić pracownika, żeby zwiększać jego zaangażowanie? Zastanawiałeś się kiedyś, jak chwalić pracownika, podwykonawcę? Jak CZĘSTO chwalić albo gdzie postawić granicę, aby z tym chwaleniem nie przesadzić? Jeśli się nigdy nie zastanawiałeś, jaką siłę może mieć...
Dominujący charakter w pracy – jak się z nim komunikować i współpracować
Dominujący charakter - co to znaczy? Wszyscy chyba możemy jednogłośnie przyznać, że choć raz w życiu spotkaliśmy na swojej drodze osobę, która: mówiła krótko, stanowczo, konkretnie, wprost, która zawsze skupiała się na logicznym aspekcie danego zagadnienia i nie...
Kompetencje (umiejętności) miękkie i twarde – różnice i przykłady
Kompetencje (umiejętności) miękkie i twarde - różnice i przykłady Autorem tekstu jest Zuzanna Mazurek - Certified Senior DISC D3 Consultant, coach i trener w EFFECTIVENESS Dużo już było na ten temat powiedziane i napisane. Kompetencje miękkie i kompetencje twarde cały...
Kompetencje (umiejętności) menedżera
Kompetencje (umiejętności) menedżera Autorem tekstu jest Zuzanna Mazurek - Certified Senior DISC D3 Consultant, coach i trener w EFFECTIVENESS Czy menedżerowie powinni być ekspertami w swojej branży? Czy raczej powinni mieć wysoko rozwinięte kompetencje miękkie i...
Czy pieniądze motywują do pracy?
Czy pieniądze motywują do pracy? Pracowników i tak motywują tylko pieniądze – nie daj się zwieść pozorom Dobrym słowem szefa nie wykarmisz rodziny ani nie spłacisz kredytu, prawda? Potrzebujesz do tego dobrego wynagrodzenia. Życie od pierwszego do pierwszego to też...
Jak motywować pracowników do działania?
Jak motywować pracowników, a jak tego nie robić? Wyobraź sobie, że firma to gra strategiczna. Aby można było rozpocząć grę, potrzebujemy zdefiniować zasady, przygotować zasoby i określić, o co tak naprawdę gramy. I choćby udało się opracować najbardziej ekscytujący...
Kompetencje miękkie w pracy – jak je badać, oceniać i rozwijać?
Kompetencje miękkie w pracy - jak je badać, oceniać i rozwijać?Kompetencje miękkie Nie od dziś wiadomo, czym jest dla firmy efektywny zespół, a przede wszystkim jego LIDERZY – to jedna z kluczowych części wielkiego mechanizmu – który porusza firmę do przodu lub...
Czy można przewidzieć kompetencje sprzedażowe? (Studium przypadku)
Nie trzeba nikogo przekonywać, jak ważną rolę w rozwoju firmy odgrywa dział sprzedaży – to jedna z kluczowych części wielkiego mechanizmu, który porusza firmę do przodu, a jego siła zależy nie tylko od tego, jak wiele osób napędza te mechanizm, ale głównie od tego,...
Testy kompetencji – wymierne korzyści dla firm czy zbędna inwestycja?
Co to jest test kompetencji? Test kompetencji to narzędzie diagnostyczne online, które dostarcza informacje o tym, czego pracownik szuka w miejscu pracy i czego na poziomie współpracy potrzebuje, by wykorzystać swój potencjał i w pracy dawać z siebie 100%. Test...
12 dobrych praktyk w korzystaniu z badań kompetencji
Jak korzystać z badań kompetencji – procesy HR Badania kompetencji są narzędziem diagnostycznym online, które wspierają organizację w poniższych obszarach: Rekrutacja zewnętrzna – przewidywanie skuteczności na danym stanowisku, w danej organizacji i w pracy z...
Jak krytykować z klasą?
Jak krytykować z klasą, czyli dobrze wywiązać się ze swego obowiązku szefowskiego? Jesteśmy krytykowani – przez szefów, partnerów, znajomych i uwaga, nierzadko sami siebie mocno krytykujemy… A w dobie rozwiniętych technologii mam wrażenie, że o tę krytykę w stosunku...
Czy w świecie VUCA da się jeszcze coś przewidzieć?
Zmiana to jedyna stała w biznesie – to mądrość, którą byliśmy karmieni w erze przedcovidowej, a dziś na popularności zdobywa założenie, że to czego potrzebujemy się nauczyć, to odnajdywania się w bardzo niepewnym, złożonym i niejednoznacznym świecie. Czy w tym...
Praca zdalna – co zrobić, by była naprawdę skuteczna?
Praca zdalna co to?Praca zdalna przez Internet – dokładnie tak brzmi hasło, które najczęściej wpisujemy w Google, szukając informacji o tym, czym jest ta praca zdalna (hmm, choć to już nie powinno chyba być taką zagadką?), co zrobić, by praca zdalna była efektywna i...
Czy szef może się zmienić? Czyli o liderze okiem pracownika…
Autorką tego tekstu jest Marta Chojnacka, Communication Manager w EFFECTIVENESS. Nowa praca, nowe wyzwania, nowe możliwości… tylko szef ten sam co kiedyś. Ale trochę inny, odmieniony, bo z ludzkim podejściem, wyrozumiały, cierpliwy… Nie, to nie jest wstęp do „Ody do...
Niedomówienia – jak uniknąć ich w zespole?
Każda sytuacja ma swoje dobre i trudne strony. Tak samo było też z „covidem”. Jeśli chodzi o te trudne, „pokłosie covidowe przyniosło ze sobą wiele niedomówień na poziomie komunikacji i rozumienia oczekiwań oraz poczucie niesprawiedliwości. Okazało się, że to, co w...
Czy w świecie VUCA da się jeszcze coś przewidzieć?
Zmiana to jedyna stała w biznesie - to mądrość, którą byliśmy karmieni w erze przedcovidowej, a dziś na popularności zdobywa założenie, że to czego potrzebujemy się nauczyć, to odnajdywania się w bardzo niepewnym, złożonym i niejednoznacznym świecie. Czy w tym...
Pracowników i tak motywują tylko pieniądze – nie daj się zwieść pozorom
Dobrym słowem szefa nie wykarmisz rodziny ani nie spłacisz kredytu, prawda? Potrzebujesz do tego pieniędzy. Życie od pierwszego do pierwszego to też żadna przyjemność – chciałbyś mieć wolność finansową, zgodzisz się? Pytania pracowników o podwyżkę, kiedy Ty nie masz...
Badania kompetencji kłamią? Sprawdź, dlaczego tak może być
To, że ktoś ma proste czy kręcone włosy, nie pozwoli przewidzieć, jaką ma grupę krwi. Tak samo obserwowalne zachowania, w tym styl komunikacji nie pozwolą kompleksowo przewidzieć potencjału danej osoby. Dlaczego? Bo nie wszystko widać na pierwszy rzut oka! Z tego...
Czy opłaca się słuchać? Managerska lekcja od Alexa Fergusona
Nie muszę być najgłośniejszym, by być najbardziej skutecznym – powiedział mi w rozmowie dr Marcin Kochanowski, psycholog sportu, pracujący z kadrami narodowymi, głównie w sportach zespołowych. Możesz znać go z rozmowy o tym, czego my ludzie biznesu możemy uczyć się ze...
Co jest głównym źródłem nieporozumień w zespole?
Gdybym Cię zapytała, czy chcesz porozumienia w zespole, pewnie odpowiesz, że tak, że przecież to oczywiste. A czy wierzysz w to, że w tym konkretnym zespole – z tymi pracownikami, tym szefem, w tej firmie jest to możliwe? Tu chyba nie byłoby aż takiej zgodności...
Szef perfekcjonista… – co zrobić, by inni zrozumieli Twoje dobre intencje
Jak już coś robi, to chce to zrobić dobrze. Jak już się pod czymś „podpisuje” (włączając pracę swego zespołu), to chce zadbać o każdy szczegół. Komunikuje się rzeczowo, dla niego godzina 15. na skończenie zadania oznacza godzinę 15., nie 15.30 czy 18. – bo przecież po...