Bezpłatna konsultacja

Podcast

odcinek

#87

,,Co to znaczy precyzyjnie się komunikować?’’

W najnowszym odcinku podcastu podejmujemy temat precyzyjnej komunikacji w pracy zespołowej. Podkreślamy jej kluczową rolę w efektywnej współpracy, zwłaszcza w kontekście liderów. Na przykładzie rozmowy z menedżerem omawiamy, jak ważne jest przekładanie abstrakcyjnych wartości, takich jak życzliwość, na konkretne zachowania.

Znajdziesz tu wskazówki dotyczące dostosowywania komunikacji do stylów różnych osobowości oraz znaczenia intencji, które za przekazem pozwalają lepiej zrozumieć potrzeby współpracowników. Odcinek kończy się praktycznymi radami, które mogą pomóc w poprawie jakości komunikacji w zespole.

odcinek

#86

,,W ogniu emocji, czyli o tym, jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami pracowników”

Ania Sarnacka-Smith, ekspertka w dziedzinie HR, dzieli się praktycznymi wskazówkami, jak skutecznie zarządzać emocjonalnie naładowanymi sytuacjami w pracy. Omawia, jak zachować spokój, nie reagować impulsywnie oraz jakie strategie pomogą liderom w zrozumieniu potrzeb i emocji pracowników. To odcinek pełen wartościowych porad, które pomagają zachować spokój w napiętych sytuacjach oraz budować bardziej efektywne relacje w zespole.

odcinek

#85

,,Dlaczego Liderzy bez samoświadomości tracą więcej niż myślą?”

Odcinek poświęcony jest znaczeniu samoświadomości w zarządzaniu oraz budowaniu zdrowych relacji, a także wpływowi, jaki ten aspekt ma na efektywność liderów i ich zespołów. Wyjaśnia, że samoświadomość to umiejętność rozpoznawania własnych emocji, myśli i wpływu na innych, co jest kluczowe w budowaniu relacji i inteligencji emocjonalnej. Podkreśla, że samoświadomość to zdolność nabyta, która wymaga pracy, doświadczenia i narzędzi diagnostycznych, takich jak badanie DISC D3. Zwraca też uwagę na błędy, takie jak myślenie, że rozwój samoświadomości oznacza zmianę osobowości, podczas gdy chodzi o lepsze wykorzystanie własnych zasobów.

odcinek

#84

,,Kompetencje miękkie w rekrutacji. Jak bardzo brać je pod uwagę?” Dlaczego to one zadecydują o naszej przyszłości?

W najnowszym odcinku zgłębiam istotność kompetencji miękkich w procesie rekrutacyjnym. Koncentruję się na tzw. kompetencjach przyszłości, które są kluczowe w ocenie kandydata. Jak te umiejętności wpływają na efektywność współpracy i komunikacji w zespole? Dlaczego technologia nie jest w stanie ich zastąpić? Jak kompetencje miękkie determinują sposób, w jaki budujemy i utrzymujemy relacje, reagujemy na emocje oraz rozwiązujemy konflikty? I wreszcie, jak ważne są inicjatywy, elastyczność i umiejętności pracy zespołowej w dynamicznym środowisku pracy?

odcinek

#83

„Liderowanie zaczęło mi wychodzić, gdy… Cztery liderskie lekcje życia”, czyli o tym, na czym polega bycie dobrym liderem zespołu.

Liderowanie to umiejętność, której nie można nauczyć się z książek ani szkoleń — to życiowa droga pełna wyzwań, refleksji i nieustannego rozwoju. Każdy lider, zanim odnajdzie swoją prawdziwą ścieżkę, przechodzi przez wiele etapów, które kształtują jego podejście do zarządzania ludźmi i budowania zespołu. Ten odcinek to opowieść o tym, jak zrozumienie swoich mocnych i słabych stron, świadome zarządzanie sobą oraz szacunek dla różnorodności osobowości w zespole mogą diametralnie odmienić sposób, w jaki liderujemy.

odcinek

#82

Czy pracownicy mają prawo oceniać szefa? Dlaczego warto zwracać uwagę na to, co pracownicy o nim mówią? Czy są narzędzia, by ocenić szefa w konstruktywny sposób? Jak przyjąć feedback od pracowników? Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedź w dzisiejszym odcinku, jak zwykle w oparciu o przykłady z życia.

 

odcinek

#81

Jak często i czy w ogóle zdarza Ci się obserwować to, w jaki sposób Twoi pracownicy prowadzą rozmowy na zewnątrz – z klientami, kontrahentami, podwykonawcami? Jeśli uważasz, że na tej płaszczyźnie Twój zespół jest jeszcze bardziej czujny i uważny na dobór odpowiednich słów, potrzeby klienta zajrzyj do tego odcinka. Mam naprawdę sporą i mocną dawkę casów, przykładów fatalnej komunikacji, przez którą pracownicy firm, z którymi miałam do czynienia, pogrzebali swoje kompetencje i dotychczasowe doświadczenie.

 

odcinek

#80

„Zobacz ludzi ponad liczbami” to wyrażenie, które zdecydowanie przypomina nam o tym, by między realizacją kolejnych zadań traktować swoich pracowników, siebie nawzajem z większą dozą empatii i uważności. Do rozmowy o nadawaniu ludzkiej twarzy relacjom biznesowym, zaprosiłam Pawła Musiała, który od lat zajmuje się controllingiem. Pomimo zadaniowości, skupieniu na procesach, które są fundamentem jego pracy, mój gość znajduje przestrzeń, by rozwijać kompetencje miękkie swojego zespołu i nie tylko wierzy, ale i realizuje hasło wokół, którego krąży dzisiejszy odcinek. W czym to mu pomaga? Posłuchaj.

Skontaktuj się z nami

Po wypełnieniu formularza 

w ciągu 24h odezwiemy się do Ciebie – działamy naprawdę szybko!