Zaangażowanie nie jest tożsame z satysfakcją z pracy czy przywiązaniem do firmy. „Jak to?! To czym, w takim razie jest to zaangażowanie, jak je mierzyć, jaki jest pożądany, właściwy poziom zaangażowania pracowników w procentach… i czy w ogóle w naszej organizacji jest tomożliwe?” – słyszałam często od uczestników moich autorskich spotkań. Tym bardziej te pytania utwierdziły mnie to w przekonaniu, że książka „Zaangażowany zespół” była i jest potrzebna. Oddajemy z Bradem w ręce czytelników niepowtarzalny przewodnik po modelu zachowań DISC D3i jednocześnie kompendium wiedzy o tym, czym jest zaangażowanie i jak je mierzyć! Dzielimy się dobrymi praktykami, pokazujemy przykłady zarówno z naszego doświadczenia, jak i doświadczenia zespołów i firm, które wykorzystują DISC D3 w różnych procesach HR.
Linki:
https://mtbiznes.pl/produkt/zaangazowany-zespol
https://www.employment-studies.co.uk/system/files/resources/files/355.pdf
W tym odcinku poruszymy temat, który jest niezmiennie istotny dla każdego lidera, niezależnie od branży czy doświadczenia. Mowa o książkach, które stanowią nieocenione źródło wiedzy, inspiracji i rozwoju. Do tej rozmowy zaprosiłam Pawła Jaczewskiego z wydawnictwa MT Biznes, który jest kopalnią wiedzy, jeśli chodzi o książki w obszarze kształtowania postawy liderskiej. Sprawdź, czy znasz zaproponowane przez niego tytuły.
Linki do książek wymienionych w podcaście:
Agresja w pracy pojawia się ze strony szefów, ale nie zawsze – postawę agresywną mogą przyjmować także pracownicy. Ja będę mówiła o agresywnym szefie dlatego, że tej właśnie grupie dedykuję ten podcast. W dzisiejszym odcinku pochylam się nad tym, czym jest agresywne zachowanie, i jak odróżnić je od wysokich wymagań? Co powinien wiedzieć agresywny szef o sobie, jeśli chce mieć efekty? A także, jak pracować z agresją?
W tym odcinku wracam tematycznie do nagrania, w którym razem z Julią, Senior Project Leaderem w moim zespole, pochyliłyśmy się nad sytuacją, którą wywołało właśnie to jedno zdanie ”ale zawsze tak robiłyśmy!” Wspólnie analizowałyśmy to zdarzenie z perspektywy szefa i pracownika. A dzisiaj już w solowym odcinku przedstawiam 4 wskazówki wokół tego, co robić, by pracownicy nie używali tego argumentu. Zaciekawiłam Cię? Zapraszam.
Czy zdarzyło Ci się, że pracownik kolejny raz nie dowozi projektu w terminie? Może próbowałeś też z taką osobą rozmawiać i ona Cię pokornie zapewniała, że to się więcej nie powtórzy? Jeśli to brzmi znajomo, to posłuchaj tego odcinka, wzięłam w nim pod lupę osobowość „wiecznego optymisty”. Krok po kroku powiem Ci, jak z taką osobą współpracować, jak wpłynąć na jej zachowanie, by – mówiąc zupełnie wprost – zaczęła dowozić to, na co się umówiliście.
Słuchając dzisiejszego odcinka dowiesz się z czego wynika to, że możesz mieć potwierdzone ustalenia z pracownikami co do tego, co im delegujesz, a otrzymujesz nie to, czego się spodziewasz; co jest przyczyną tego, że niektórzy pracownicy mówią: „ale zawsze tak robiliśmy”, podczas kiedy Ty oczekujesz świeżego podejścia, za każdym razem. Jak znaleźć porozumienie z takimi współpracownikami? Te zagadnienia rozkładam na czynniki pierwsze razem z Julią z mojego zespołu, analizujemy wspólnie sytuację, w której obie uczestniczyłyśmy i z której wyciągnęłyśmy lekcję na przyszłość.
Do 54. odcinka zaprosiłam nie jedną lecz aż dwie gościnie: Annę Jaszczak, HR Dyrektor oraz Grażynę Koziołek, Manager do rozwoju kadry. Obie rozmówczynie pracują w SGB Banku. Podczas naszego spotkania dyskutowałyśmy o tym, czym tak naprawdę jest rozwój, jak definiują go sami pracownicy? Pytałam o to, jakie formy rozwojowe preferują dziś pracownicy, jakie kompetencje uważają obecnie za najbardziej istotne? Nie ominęłyśmy tak istotnej kwestii, jak rola samego lidera w rozwijaniu indywidualnej ścieżki kariery członków zespołu i to jak poznanie osobowości pracowników może mu w tym pomóc? No właśnie, kto ostatecznie odpowiedzialny jest za rozwój – pracownik czy pracodawca?
PERFEKCJONIŚCI. Skąd u nich tak silne zamiłowanie do szczegółów, ale też i do problemów? Kiedy takie osoby warto mieć w zespole? Jak je doceniać, żeby rzeczywiście usłyszały tę pochwałę? Jak je krytykować, żeby wzięły sobie Twoje słowa do serca i coś konstruktywnego z tym zrobiły? Ten odcinek to odpowiedź na te wszystkie dylematy. Zapraszam.
Copyright © 2023. All rights reserved.