Wróć do wszystkich postów

Zachować spokój – kompetencje ważne nie tylko w kryzysie!

W tym artykule dowiesz się

Odkąd pamiętam, zawsze lubiłam się uczyć (w szkole – tak, tak!, na studiach i później w pracy) i stąd szukałam dodatkowych kursów, szkoleń, dzięki którym dowiem się czegoś więcej o sobie,  innych, o świecie, podniosę swoje kompetencje. Ostatnio, z różnych przyczyn, skończyłam kurs resuscytacji. Powód, na którego o nim wspominam, to nie tylko zdobycie praktycznej umiejętności udzielenia pomocy, ale na tym szkoleniu nauczyłam się czegoś jeszcze, czegoś na pewno użytecznego w codzienności zawodowej.

Zachowaj spokój – nie tylko w stresie

W czasie kursu podziwiałam kompetencje i pasję trenera (doświadczona pielęgniarka i ratownik medyczny), ale coś innego „kradnę” od niej i wdrażam na co dzień.  Jej zasada numer 1 to ZACHOWAJ SPOKÓJ. I tak sobie pomyślałam, że bez względu na to, jak doświadczony jesteś, nigdy nie pozwól, aby emocje kontrolowały Twoje działania. Bez względu na to, w jak trudnej sytuacji się znajdujesz i bez względu na to, w jakim humorze jesteś, zanim przeprowadzisz trudną rozmowę z pracownikiem, napiszesz maila, w których będziesz chciał kogoś skrytykować, zanim podejmiesz decyzję, ruszysz do działania, zatrzymaj się, uspokój emocje (oddychaj, idź na spacer, zostań przez chwilę sam, porozmawiaj z kimś obok Ciebie – cokolwiek). I z własnego doświadczenia wiem, że to wcale nie takie proste, ale gra jest warta świeczki, bo jeśli pozwolisz emocjom pozwolić dyktować działania, jest duże ryzyko, że nie wykorzystasz 100% swojego potencjału, możesz zbłądzić a nawet niechcący jeszcze kogoś skrzywdzić.

Zasada numer 1: ZACHOWAJ SPOKÓJ – we wszystkim co robisz i cokolwiek chcesz powiedzieć!

Jeśli chcesz zbadać swoje kompetencje w  radzeniu z trudnymi emocjami, zajrzyj na stronę badanie DISC D3 lub po prostu napisz do mnie – Anna Sarnacka – Smith.

fot. pixabay.com

Czytaj także:

Poznaj produkty przydatne w zarządzaniu zespołami ludzi, diagnozie ich kompetencji i rekrutacji:

Nie wiesz, czym jest DISC D3?

Ludzie są różni, ale ich zachowania bardzo przewidywalne, a to co ich motywuje do działania, da się w prosty sposób zdiagnozować i następnie wdrożyć taką strategię współpracy, która przyniesie wymierny efekt. Możesz to zrobić, wdrażając diagnozę DISC D3 do swojej organizacji.

Przeczytaj również

Zastanawiałeś się kiedyś, jak chwalić pracownika, podwykonawcę? Jak CZĘSTO chwalić albo gdzie postawić granicę, aby z tym chwaleniem nie przesadzić? Jeśli się nigdy nie zastanawiałeś, jaką siłę może mieć pochwała, to nic złego. Ale skoro tu trafiłeś, to daj mi kilka minut, bo chcę Ci dać jedno z najpotężniejszych narzędzi do podnoszenia zaangażowania tych, z którymi pracujesz.
Dominujący charakter – co to znaczy? Wszyscy chyba możemy jednogłośnie przyznać, że choć raz w życiu spotkaliśmy na swojej drodze osobę, która: mówiła krótko, stanowczo, konkretnie, wprost, która zawsze skupiała się na logicznym aspekcie danego zagadnienia i nie skupiała się na problemie a raczej na rozwiązaniu, która swoim sposobem komunikacji nas onieśmielała, a nawet sprawiała, że stawaliśmy się mniej pewni siebie i wycofani.

Skontaktuj się z nami

Po wypełnieniu formularza 

w ciągu 24h odezwiemy się do Ciebie – działamy naprawdę szybko!