To nie będzie materiał o tym, że zmiana jest jedyną stałą w biznesie i że w naszych zespołach potrzebujemy ludzi, który będą mieć łatwość odnajdywania się w zmiennych warunkach czy okolicznościach. Fakt jest taki, że ludzie są różni i znakomita większość z nich odnajdzie się w zmianie, jeśli my – managerowie – wdrożymy strategię współpracy opartą na uszanowaniu różnic w zespole. A te wpierw trzeba poznać, by móc strategicznie z nich korzystać i nimi zarządzać.
Dobrze to wie – bo takie podejście praktykuje a nie tylko o nim opowiada – Magdalena Wachnicka, HR Manager, praktyk biznesu, od 11 lat pracująca w branży Facility Management, certyfikowany konsultant DISC D3.
Zmiana nie jest dla mnie czymś naturalnym, ale przechodząc przez badanie kompetencji, znam dziś swój potencjał; wiem, jakie reakcje z mojej strony się pojawią, kiedy zmiana nastąpi; wiem też, czego oczekiwać od swojego otoczenia i jak ważne są dla mnie szczegółowe informacje o tym, jaka jest moja rola w tej zmianie – zdradza o sobie już na początku naszej rozmowy.
Prócz świadomości siebie, mocną stroną Magdy jest precyzja w komunikacji, stąd zapewniam Cię, że przysłuchując się naszej rozmowie (PONIŻEJ), długo nie będziesz czekać, by uzyskać odpowiedź na takie pytania, jak:
– Dlaczego ludzie tak różnie reagują na zmiany?
– Jak prowadzić komunikację wewnętrzną (mówić do zespołu), by pracownicy nas usłyszeli i chcieli wziąć współodpowiedzialność za jakość współpracy?
– Jaka jest ta jedna kompetencja, którą powinien mieć manager, aby czuł się dobrze w swojej roli, by był skuteczny?
– Co robić, kiedy nie wszystko idzie zgodnie z planem?
… i wreszcie:
– Czy jest sens zatrudniać lepszych od siebie?
Brzmi ciekawie? Obejrzyj, tutaj:
Czytaj także:
- Czy badania kompetencji kłamią? Sprawdź, dlaczego tak może być
- 12 dobrych praktyk w korzystaniu z badań kompetencji
- D3™(DISC/TEAMS/VALUES i BAI) a inne narzędzia badania kompetencji miękkich
- Co mają wspólnego testy kompetencji z medycyną?
- Czy testy kompetencji to wymierne korzyści dla firm czy zbędna inwestycja?
- Mierzenie kompetencji sprzedawców potrzebne od zaraz?
- Musimy się do czegoś przyznać. Badanie DISC D3 nie działa tak, jak…
- 360 Indicator – dlaczego by nie?
Poznaj produkty przydatne w zarządzaniu zespołami ludzi, diagnozie ich kompetencji i rekrutacji:
- Testy rekrutacyjne
- Badania kompetencji
- Wykorzystaj badanie DISC
- Ocena 360 stopni
- Mapa zespołu
- Poznaj model DISC
- 4 typy osobowości DISC
- Zrób certyfikacja DISC
- Szkolenia dla menedżerów
- Szkolenia dla zespołów