Wróć do wszystkich postów

Elastyczność w zmianie – czy to jest ta słynna „kompetencja przyszłości”?

W tym artykule dowiesz się

To nie będzie materiał o tym, że zmiana jest jedyną stałą w biznesie i że w naszych zespołach potrzebujemy ludzi, który będą mieć łatwość odnajdywania się w zmiennych warunkach czy okolicznościach. Fakt jest taki, że ludzie są różni i znakomita większość z nich odnajdzie się w zmianie, jeśli my – managerowie – wdrożymy strategię współpracy opartą na uszanowaniu różnic w zespole. A te wpierw trzeba poznać, by móc strategicznie z nich korzystać i nimi zarządzać.

Dobrze to wie – bo takie podejście praktykuje a nie tylko o nim opowiada – Magdalena Wachnicka, HR Manager, praktyk biznesu, od 11 lat pracująca w branży Facility Management, certyfikowany konsultant DISC D3.

Zmiana nie jest dla mnie czymś naturalnym, ale przechodząc przez badanie kompetencji, znam dziś swój potencjał; wiem, jakie reakcje z mojej strony się pojawią, kiedy zmiana nastąpi; wiem też, czego oczekiwać od swojego otoczenia i jak ważne są dla mnie szczegółowe informacje o tym, jaka jest moja rola w tej zmianie – zdradza o sobie już na początku naszej rozmowy.

Prócz świadomości siebie, mocną stroną Magdy jest precyzja w komunikacji, stąd zapewniam Cię, że przysłuchując się naszej rozmowie (PONIŻEJ), długo nie będziesz czekać, by uzyskać odpowiedź na takie pytania, jak:

– Dlaczego ludzie tak różnie reagują na zmiany?

– Jak prowadzić komunikację wewnętrzną (mówić do zespołu), by pracownicy nas usłyszeli i chcieli wziąć współodpowiedzialność za jakość współpracy?

– Jaka jest ta jedna kompetencja, którą powinien mieć manager, aby czuł się dobrze w swojej roli, by był skuteczny?

– Co robić, kiedy nie wszystko idzie zgodnie z planem?

… i wreszcie:

– Czy jest sens zatrudniać lepszych od siebie?

Brzmi ciekawie? Obejrzyj, tutaj:

Czytaj także:

Poznaj produkty przydatne w zarządzaniu zespołami ludzi, diagnozie ich kompetencji i rekrutacji:

Nie wiesz, czym jest DISC D3?

Ludzie są różni, ale ich zachowania bardzo przewidywalne, a to co ich motywuje do działania, da się w prosty sposób zdiagnozować i następnie wdrożyć taką strategię współpracy, która przyniesie wymierny efekt. Możesz to zrobić, wdrażając diagnozę DISC D3 do swojej organizacji.

Przeczytaj również

Zastanawiałeś się kiedyś, jak chwalić pracownika, podwykonawcę? Jak CZĘSTO chwalić albo gdzie postawić granicę, aby z tym chwaleniem nie przesadzić? Jeśli się nigdy nie zastanawiałeś, jaką siłę może mieć pochwała, to nic złego. Ale skoro tu trafiłeś, to daj mi kilka minut, bo chcę Ci dać jedno z najpotężniejszych narzędzi do podnoszenia zaangażowania tych, z którymi pracujesz.
Dominujący charakter – co to znaczy? Wszyscy chyba możemy jednogłośnie przyznać, że choć raz w życiu spotkaliśmy na swojej drodze osobę, która: mówiła krótko, stanowczo, konkretnie, wprost, która zawsze skupiała się na logicznym aspekcie danego zagadnienia i nie skupiała się na problemie a raczej na rozwiązaniu, która swoim sposobem komunikacji nas onieśmielała, a nawet sprawiała, że stawaliśmy się mniej pewni siebie i wycofani.

Skontaktuj się z nami

Po wypełnieniu formularza 

w ciągu 24h odezwiemy się do Ciebie – działamy naprawdę szybko!