Wchodź na wysoką górę nie po to, aby świat Cię zobaczył, ale przede wszystkim po to, abyś Ty zobaczył świat.
Gdzieś, kiedyś, usłyszałam te słowa, które brzmią mi w sercu i kiedy pracuję, i kiedy chodzę po górach. Szczyty zdobywają ludzie w różnym wieku, z różnym doświadczeniem, różnych narodowości, ras etc., ale chyba wszystkich łączy pragnienie doświadczenia tego momentu, kiedy stoisz na górze, widzisz więcej niż mógłbyś się spodziewać i mówisz „wow”. I tego jest warty ten cały wysiłek wspinania się, wylany pot, chwilami walka z myślami: ile jeszcze i po co mi to było?
To wszystko robisz po to, abyś za chwilę cieszył się widokiem tego, co było niewidoczne, poczuł, że właśnie Tobie się udało, abyś był z siebie dumny. Piszę o tym, bo może w życiu zawodowym jesteś w momencie, w którym masz ochotę zawrócić, może czujesz, że Twoje wysiłki pokładane w bycie coraz lepszym szefem nie mają sensu, może każdy kolejny projekt realizujesz z sukcesem a i tak czujesz, że szefowi nigdy nie dogodzisz.
Bądź wytrwały. Bez względu na to, jakie okoliczności będą towarzyszyć Twojej wspinaczce, jeśli Ty czujesz, że to jest właśnie ta góra, którą chcesz zdobyć i jesteś do tej wyprawy przygotowany, nie rezygnuj. Kto się wytrwale wspina, wcześniej czy później w końcu stanie na szczycie.
I na koniec widok z mojej ostatniej wspinaczki – warto było zmagać się z wiatrem:) (Great Smoky Mountains).
Czytaj także:
- Pracowników i tak motywują tylko pieniądze
- Czy pieniądze motywują pracowników?
- Jak motywować pracowników do działania?
- Zachować spokój – kompetencje ważne nie tylko w kryzysie!
- Bądź ponad przeciętność… lekcja śp. ks. Kaczkowskiego
- Popełniasz te same błędy – gdzie się kryje zagrożenie?
- Nie „co chcesz ZROBIĆ”, ale „KIM chcesz być”…?
- Milion czy grosz – co wybierasz?
- W biznesie mówmy otwarcie o swoich oczekiwaniach
- Koncentrujmy się na mocnych stronach a nie obszarach do rozwoju
- Uważne słuchanie daje moc do działania…
- Koniec z „obszarami do rozwoju”? Skup się na tym, co w Tobie dobre!
Poznaj produkty przydatne w zarządzaniu zespołami ludzi, diagnozie ich kompetencji i rekrutacji: