Mierzenie 19 kompetencji miękkich z DISC D3
Bezpłatna konsultacja

Komunikacja w zespole najważniejsza – oto strategia Akademii Sił Powietrznych USA

W tym artykule dowiesz się

Skuteczna komunikacja w zespole – fundament przywództwa

Skuteczny lider nie obawia się wyzwań. On je przyjmuje jako element wpisany w liderską codzienność i przygotowuje zespół do tego, aby wspólnie umieli odpowiedzieć na to, co nieznane, może trudne i nieprzewidywalne. On wie, że efektywna komunikacja w zespole jest tym, co uchroni zespół, firmę przed atakami „wroga”.

Elementy skutecznego przywództwa według Johna Maxwella

John Maxwell, autor wielu książek na temat efektywnego przywództwa, wskazuje, czego potrzebuje lider, aby być gotowym na wyzwania:

– strategia na wygraną,

– znajomość przeciwników,

– zasoby do zrealizowania strategii wygranej,

– szkolenia zespołu i przemyślany proces wdrożenia strategii wygranej,

– skuteczna komunikacja (szczegółowo przemyślana na potrzeby różnych scenariuszy wydarzeń).

Na zdjęciu widzimy grafikę promującą usługi doradztwa HR. Centralną postacią jest elegancko ubrana kobieta w okularach, stojąca z założonymi rękami. Tło jest nowoczesne, z geometrycznymi kształtami w odcieniach pomarańczu i bieli. W prawym górnym rogu znajduje się logo „D3” z hasłem: „Diagnostyka, Doradztwo, Działanie” — czyli trzy filary podejścia firmy. Główne hasło brzmi: „DORADZTWO HR” Z dopiskiem: „Dostarczamy informacje o pracownikach, które pozwolą w celowany sposób zarządzać zespołem, opierając się na faktach a nie tylko na intuicji.” Na dole widnieje przycisk „SPRAWDŹ, JAK TO ROBIMY”.

I tak jak zgadzam się z założeniami Maxwella, tak silnie optowałabym za zmianą kolejności wskazywanych przez niego elementów. Ośmielam się twierdzić, że skuteczne przywództwo zaczyna się w pracy nad komunikacją w zespole, a dopiero za nią są inne szkolenia, poznanie rynku, konkurencji etc. To zespół, który umie ze sobą rozmawiać, zna siebie, wie, dlaczego poszczególne osoby dobierają takie a nie inne argumenty w rozmowie (a za tym stoi 1 z 4 stylów zachowania DISC), będzie mieć większą skuteczność w pracy nad strategią wygranej.

Doświadczenia Akademii Sił Powietrznych USA

Mój mąż przez ponad 15 lat pracował jako trener i konsultant dla Akademii Sił Powietrznych USA. Ucząc przywództwa i komunikacji, miał okazję obserwować liderów i zespół, pracujących nad strategią działań wojskowych. Myśląc o jakimkolwiek konflikcie i wygranej, nadrzędnym ich celem zawsze było to, aby przejąć kontrolę nie nad sprzętem, ale właśnie nad komunikacją, wyczuć słabe strony w tym obszarze, zrozumieć, jaką mają strategię porozumiewania się. Nie ma bowiem takich działań, które dałoby się wdrożyć z sukcesem, bez skutecznej komunikacji w zespole. A inaczej rzecz ujmując, nie musisz być w posiadaniu najlepszej technologii, żeby odnieść sukces. Sukces zbudowany jest na skutecznej komunikacji.

Jak ocenić komunikację w Twoim zespole

Jak oceniasz poziom komunikacji w Twoim zespole? Czy na pewno rozumiecie się nawzajem lepiej niż Wasza konkurencja? Czy wiesz, jak Twoi pracownicy zachowują się w stresującej sytuacji i czy oni wiedzą, czego spodziewać się z Twojej strony, jak macie ze sobą rozmawiać, aby się porozumieć?

A czy Ty jako lider wiesz, jak się komunikujesz, jakich argumentów używasz w rozmowie? Możesz to sprawdzić w krótkiej diagnozie.

[grwebform url=”https://app.getresponse.com/view_webform_v2.js?u=Srbzv&webforms_id=9416405″ css=”on” center=”off” center_margin=”200″/]

Czytaj także:

Poznaj produkty przydatne w zarządzaniu zespołami ludzi, diagnozie ich kompetencji i rekrutacji:

Sprawdź, jak nasze rozwiązania usprawnią Twoją biznesową codzienność

Sprawdź, jak nasze rozwiązania usprawnią Twoją biznesową codzienność. Wypełnij formularz lub zadzwoń: 535 941 319 lub 570 819 360.

W ciągu 24h odezwiemy się do Ciebie – działamy naprawdę szybko!