Wróć do wszystkich postów

Czy opłaca się słuchać? Managerska lekcja od Alexa Fergusona

W tym artykule dowiesz się

Nie muszę być najgłośniejszym, by być najbardziej skutecznym – powiedział mi w rozmowie dr Marcin Kochanowski, psycholog sportu, pracujący z kadrami narodowymi, głównie w sportach zespołowych. Możesz znać go z rozmowy o tym, czego my ludzie biznesu możemy uczyć się ze świata sportu.

Tym razem bierzemy na warsztat „słuchanie” – ważne a jednocześnie problematyczne narzędzie managera. Dlaczego? Mam wrażenie, że to „słuchanie” jest takie mało odkrywcze (bo przecież wiadomo, że warto słuchać), a jednocześnie tak słabo rozpoznane przez pryzmat mierzalnych korzyści oraz tego, jak się można go nauczyć i jak je ćwiczyć w tym pędzącym świecie. To, że z Marcinem rozmawiam o słuchaniu, nie jest przypadkowe. Marcin i umie słuchać, i potrafi z pasją o słuchaniu opowiadać. Oto zapis naszej rozmowy, a z niej dowiesz się m.in.:

– Czy słuchanie oznacza milczenie?

– Co traci biznes, kiedy się nie słuchamy?

– Czy słuchaniem ryzykuję zwolnienie tempa pracy?

– Co zrobić, by słuchać, kiedy gonią Cię zadania?

– Co ma wspólnego słuchanie z mapą świata?

… A skoro rozmawiam z psychologiem sportu, to kto w sportowym świecie jest skutecznym, bo słuchającym liderem?

PS Możesz obejrzeć rozmowę na yt, lub wysłuchać na Spotify w formie podcastu 🙂

Czytaj więcej:

Poznaj produkty przydatne managerom:

Nie wiesz, czym jest DISC D3?

Ludzie są różni, ale ich zachowania bardzo przewidywalne, a to co ich motywuje do działania, da się w prosty sposób zdiagnozować i następnie wdrożyć taką strategię współpracy, która przyniesie wymierny efekt. Możesz to zrobić, wdrażając diagnozę DISC D3 do swojej organizacji.

Przeczytaj również

Zastanawiałeś się kiedyś, jak chwalić pracownika, podwykonawcę? Jak CZĘSTO chwalić albo gdzie postawić granicę, aby z tym chwaleniem nie przesadzić? Jeśli się nigdy nie zastanawiałeś, jaką siłę może mieć pochwała, to nic złego. Ale skoro tu trafiłeś, to daj mi kilka minut, bo chcę Ci dać jedno z najpotężniejszych narzędzi do podnoszenia zaangażowania tych, z którymi pracujesz.
Dominujący charakter – co to znaczy? Wszyscy chyba możemy jednogłośnie przyznać, że choć raz w życiu spotkaliśmy na swojej drodze osobę, która: mówiła krótko, stanowczo, konkretnie, wprost, która zawsze skupiała się na logicznym aspekcie danego zagadnienia i nie skupiała się na problemie a raczej na rozwiązaniu, która swoim sposobem komunikacji nas onieśmielała, a nawet sprawiała, że stawaliśmy się mniej pewni siebie i wycofani.

Skontaktuj się z nami

Po wypełnieniu formularza 

w ciągu 24h odezwiemy się do Ciebie – działamy naprawdę szybko!