Nie muszę być najgłośniejszym, by być najbardziej skutecznym – powiedział mi w rozmowie dr Marcin Kochanowski, psycholog sportu, pracujący z kadrami narodowymi, głównie w sportach zespołowych. Możesz znać go z rozmowy o tym, czego my ludzie biznesu możemy uczyć się ze świata sportu.
Tym razem bierzemy na warsztat „słuchanie” – ważne a jednocześnie problematyczne narzędzie managera. Dlaczego? Mam wrażenie, że to „słuchanie” jest takie mało odkrywcze (bo przecież wiadomo, że warto słuchać), a jednocześnie tak słabo rozpoznane przez pryzmat mierzalnych korzyści oraz tego, jak się można go nauczyć i jak je ćwiczyć w tym pędzącym świecie. To, że z Marcinem rozmawiam o słuchaniu, nie jest przypadkowe. Marcin i umie słuchać, i potrafi z pasją o słuchaniu opowiadać. Oto zapis naszej rozmowy, a z niej dowiesz się m.in.:
– Czy słuchanie oznacza milczenie?
– Co traci biznes, kiedy się nie słuchamy?
– Czy słuchaniem ryzykuję zwolnienie tempa pracy?
– Co zrobić, by słuchać, kiedy gonią Cię zadania?
– Co ma wspólnego słuchanie z mapą świata?
… A skoro rozmawiam z psychologiem sportu, to kto w sportowym świecie jest skutecznym, bo słuchającym liderem?
PS Możesz obejrzeć rozmowę na yt, lub wysłuchać na Spotify w formie podcastu 🙂
Czytaj więcej:
- Manager o silnej osobowości – 4 rzeczy, które różnią Cię od innych
- Czego manager może uczyć się od sportowców? 4 najlepsze praktyki zdradza psycholog sportu
- Co ma wspólnego joga i asertywność w życiu managera?
- 4 strategie na komunikację zmiany
Poznaj produkty przydatne managerom:
- Certyfikacja DISC D3 – Jak ją zrobić?
- DISC typy osobowości?
- Poznaj skuteczne testy rekrutacyjne?
- Poznaj model DISC
- Dowiedz się na czym polega ocena 360 stopni?
- Sprawdź praktyczne badania kompetencji?
- Zapisz się na szkolenia dla menedżerów lub szkolenia dla zespołów!
- Mapa zespołu – poznaj to praktyczne narzędzie