
Podcast Everest LIDERA
#0 Moja droga na Everest lidera
Zapraszam Cię do wysłuchania wprowadzającego odcinka, w którym zdradzam, czego będzie dotyczył podcast „Everest Lidera”, jakie tematy konkretnie będę poruszać, ale komu też dedykuję to moje nowe, zawodowe dziecko. Naturalnie powiem kilka zdań o sobie, o tym dlaczego zdecydowałam się zmienić branżę, by dziś pracować w obszarze HR i wyjaśnię czym dla mnie jest Everest Lidera. Odsłuchaj...
Odcinki
#51 Nie chcą się rozwijać, chodzi im tylko o pieniądze.
Opis odcinka: To, że pracownik mówi, że chce rozwijać się w kierunku finansowym, może mieć dwie przyczyny. Z jednej strony, może to być rzeczywiście jego prawdziwą motywacją. Ale mamy też osoby, które mówią o pieniądzach, co nie oznacza, że nawet jak dostaną więcej,...
#50 Jak przekonać pracowników do rozwoju?
Opis odcinka: Podobno pracownicy chcą się rozwijać i na to podobno stawiają pracodawcy - i rzeczywiście są firmy, w których to się naprawdę dzieje. Ale też nie oszukujmy się, że tak jest zawsze. Nierzadko słyszymy o tym, że udział pracowników w projektach rozwojowych...
#49 „Stres w pracy – jak wspierać siebie i swój zespół?”
Opis odcinka: Co my jako pracodawcy, liderzy zespołów możemy zrobić, kiedy sytuacja nie jest lekka, a potrzebujemy osób, które odpowiedzą na te oczekiwania czy wyzwania? W przełożeniu informacji o stresie na bardzo praktyczne zastosowanie pomogła mi moja rozmówczyni...
#48 Jak rozmawiać o zdrowiu psychicznym pracowników?
Opis odcinka: Dzisiejszy temat bardzo mocno mnie porusza. Uznaję go za zagadnienie niezwykle ważne i wymagające zaopiekowania się – mowa o zdrowiu psychicznym w środowisku pracy. Podejmuję ten temat właśnie teraz, kiedy trwa ogólnopolska kampania...
#47 Kiedy żartowanie z pracownikami nie popłaca?
Opis odcinka: Humor sprawia, że stajemy się przyjaźni dla otoczenia. W sytuacjach zawodowych ułatwia współpracę, powoduje rozluźnienie w zespole czy pomaga osiągać wspólny cel. Ale dzisiaj chcę opowiedzieć o sytuacji, kiedy żartowanie z pracownikami nie popłaca. Kiedy...
#46 „Kiedy nagłe zmiany mogą podciąć pracownikom skrzydła”
Opis odcinka: Dziś chcę opowiedzieć Ci historię lidera zespołu, którego zachowania wprowadzały zespół w stres, obniżały poziom zachowania. Więc opowiem Ci o konsekwencjach i o tym, jak możemy mieć nad tym większą kontrolę – by stres nie był destrukcyjny dla zespołu....
#45 Jak kontrolować swoją reakcję na stres?
Opis odcinka: WHO nazywa stres „chorobą stulecia”- ponad 60% chorób cywilizacyjnych ma podłoże nerwowe. To zdecydowanie temat obok, którego nie można przechodzić obojętnie, dotyczy naszych pracowników, a także nas – liderów. Tym odcinkiem otwieram nowy blok...
# 44 „Jak utrzymać zaangażowanie pracowników?”
Opis odcinka: Wyniki badań opinii pracowników pokazują, że największe zaangażowanie charakteryzuje pracowników w pierwszym roku ich zatrudnienia. Im dłuższy staż pracy, tym poziom zaangażowania staje się niższy. W dzisiejszym odcinku, który spina w całość ostatnie...
#43 „Nie wpadłabym na to, że chodzi o to jedno pytanie.”
Opis odcinka: Dzisiaj sytuacja z mojego firmowego podwórka, która rozgrywała się między mną a pracownikiem, którego bardzo cenię i znam od paru już lat. Sytuacja, która powiem to wprost, powodowała moją irytację a u drugiej strony wycofanie. Wyłapanie tego elementu,...
#42 „Nie wpadłabym na to, że chodzi o przeszłość”
Opis odcinka: Dzisiaj historia o zmianach: zmianie na stanowisku lidera, ale też zmianach, które ten nowy lider wprowadza. Niestety zespół każdą z nich odrzuca, pomimo tego, że mają uzasadnienie biznesowe i są nakierowane na lepsze funkcjonowanie w przyszłości. Czym...
#41 „Nie wpadłabym na to, że chodzi o… piętro”.
Opis odcinka: Zapraszam Cię do odsłuchania pierwszego odcinka z nowego cyklu, w którym to podzielę się z Tobą prawdziwymi historiami z firmowego podwórka osób, z którymi pracuję. To historie o tym, jak niezrozumienie różnic osobowości potrafi zepsuć nawet - wydawałoby...
#40 „8 x NIE – czyli czego nie robi lider zespołu?”
Opis odcinka: Tyle mówi się o tym, co robi lider zespołu, a ja chcę dziś odwrócić sytuację i opowiedzieć Ci, czego lider nie robi. A lider nie koncentruje się na zespole, nie śpi a nawet nie słodzi… Co mam na myśli? Odcinek jest podsumowaniem tego, czym do tej pory...
#39 „Wypalenie zawodowe u pracownika – co z tym zrobić, jak temu zaradzić?”
Opis odcinka: Wypalenie zawodowe – czym jest? Po czym poznać, że Twoi pracownicy cierpią na syndrom wypalenia? Ba, jak rozpoznać, że on i Ciebie dotyczy? Skąd się biorą „wypaleni” pracownicy? Nie mamy łatwych czasów, mamy czasy, które w pracy wymagają silnej...
#38 Za nic w świecie nie przeprosi – jak na to reagować?
Opis odcinka: Pracownik popełnił błąd, więc chyba warto, by przeprosił? Warto, bo to powiedzenie „przepraszam” jest bardzo ważnym i potrzebnym zachowaniem; oczyszcza sytuację, uwalnia napięcie w relacji, pozwala iść dalej. Ale czy jeśli ktoś nie przeprosi, to oznacza,...
#37 Jak odpowiadać na niesłuszne zarzuty pracowników?
Opis odcinka: Niesłuszne zarzuty ze strony pracowników – nie raz tego doświadczyłeś i jeszcze nie raz tego doświadczysz; ale czy wiesz, dlaczego pracownicy sobie na to pozwalają? Słuchając tego odcinka, dowiesz się, jak odpowiadać na niesłuszne zarzuty pracowników, co...
#36 Od samoświadomości do odporności – czyli o nawykach silnego psychicznie lidera
Opis odcinka: Odporność psychiczna - czym jest, czy można jej w ogóle nie mieć? Co charakteryzuje liderów o wysokiej odporności psychicznej? Na te pytanie odpowiada mój gość, dr Marcin Kochanowski, psycholog sportu , dzieląc się tym, jakie dobre praktyki ze sportu...
#34 Odpowiedzialny, rzetelny, pracowity – jak go znaleźć?
Opis odcinka: Doświadczenie jest ważne, ale to postawa, to konkretne cechy osobowości najczęściej zadecydują o tym, czy będziesz zadowolony ze współpracy. W tym odcinku, który jest solową kontynuacją poprzedniego, odpowiem na pytanie o to, dlaczego tak trudno...
#35 Czy ja nie jestem dla nich za dobra?
Opis odcinka: Dajesz z siebie tak dużo, a masz poczucie, że pracownicy tego nie doceniają, bądź nie chce się im angażować na oczekiwanym przez Ciebie poziomie? Może docierają do Ciebie informacje o tym, że lider zespołu powinien być dziś delikatny w komunikacji,...
#33 Doświadczenie czy postawa – co jest dziś ważniejsze w biznesie?
Opis odcinka: Tak często mówi się, że pracownicy przychodzą do firmy, a odchodzą od szefa. A jeśli powiemy, że to nie doświadczenie a postawa będzie kluczowa w doborze pracowników, którzy wpiszą się w DNA organizacji i nie tylko na kilka miesięcy? Co się takiego...
#32 Q&A – pytania nie tylko o inflację i podwyżki
Opis odcinka: Ty pytasz, ja odpowiadam… - z przyjemnością nagrałam ten odcinek Dowiesz się z niego nie tylko o tym, jak podnieść zaangażowanie zespołu, jak myślę o podwyżkach w obliczu inflacji, ale i jak Amerykanie korzystają z bankomatów czy nad jaką książką...
#31 Zwinność w komunikacji międzykulturowej – na co zwracać uwagę, by uniknąć nieporozumień?
Opis odcinka: Być liderem międzynarodowego zespołu – brzmi dumnie, co tu kryć. To bardzo ekscytująca, rozwijająca przygoda, ale jednocześnie pełna wyzwań, bo w grę wchodzi m.in. oprogramowanie kulturowe. O co chodzi? Od czego nie ucieknie lider zespołu...