
Podcast Everest LIDERA
#0 Moja droga na Everest lidera
Zapraszam Cię do wysłuchania wprowadzającego odcinka, w którym zdradzam, czego będzie dotyczył podcast „Everest Lidera”, jakie tematy konkretnie będę poruszać, ale komu też dedykuję to moje nowe, zawodowe dziecko. Naturalnie powiem kilka zdań o sobie, o tym dlaczego zdecydowałam się zmienić branżę, by dziś pracować w obszarze HR i wyjaśnię czym dla mnie jest Everest Lidera. Odsłuchaj...
Odcinki
#24 Awans na lidera zespołu – co warto wiedzieć, czego się spodziewać?
Opis odcinka: Bycie liderem zespołu to dla jednych wyczekiwany etap w karierze, dla innych wyraz docenienia dotychczasowej pracy, osiągnięć i postawy. Motywacji czy powodów objęcia tej roli może być kilka, natomiast jedno jest wspólne: bycie liderem to droga, zwykle...
#23 Błędne przekonania w relacji z pracownikami – sprawdź, które z nich masz
Opis odcinka: Czy wiesz, że to co myślisz o pracownikach, jak myślisz o współpracy, ma wpływ na to, co od pracowników otrzymujesz, na jakim poziomie jest Wasza interakcja? Dziś podzielę się z Tobą 3 wybranymi błędnymi przekonaniami, które – jeśli je praktykujesz –...
#22 Servant leadership – moda czy konieczność na miarę dzisiejszych czasów?
Opis odcinka: Przywództwo służebne (ang. Servant Leadership) – z taką filozofią prowadzenia firm i zespołów identyfikuje się coraz więcej organizacji, a wśród nich m.in. Intel, SAS, Mariott International czy Starbucks. Służebność wśród dużych graczy? Czyli to się...
#21 Wszyscy są winni tylko nie on. Jak sobie radzić z pracownikiem, który nie przyznaje się do błędu?
Opis odcinka: On mówi: Ale to nie ja… Gdybym tylko wiedział… Nie miałem wystarczająco dużo czasu… To ja już nie wiem, czego oczekujesz… Ty myślisz: czy nie możesz po prostu przyznać: zawaliłem, to mój błąd? Dlaczego niektórym tak trudno przyznać się do błędu? To się...
#20 Ciężka praca czy charyzma – co jest ważniejsze w zarządzaniu zespołem?
Opis odcinka: By być liderem, to Ty musisz mieć charyzmę… - mówią jedni… Charyzma charyzmą, ale by poprowadzić zespół to trzeba wziąć się do roboty – mówią inni… Zatem jak to jest? Co jest ważniejsze? Co to jest tak naprawdę ta charyzma i czy z charyzmą można się...
#19 Jak rozmawiać z pracownikami o wojnie?
Opis odcinka: Możesz być ekspertem od zarządzania kryzysowego… Możesz mieć na koncie listę odbytych szkoleń liderskich, przeczytanych książek… a przychodzi moment, w którym nie wiesz, co robić, jak reagować – bo jesteś w środku kryzysu, jakiego dotąd nikt z nas nie...
#18 Jak pracownik może docenić szefa?
Opis odcinka: W tym odcinku nie usłyszysz mnie, ani żadnego z gości, których mam na swojej podcastowej liście. Nie wiedziałam też, że powstaje takie nagranie. Otrzymałam je od swojego zespołu w dniu moich urodzin. Nie, to nie są tylko urodzinowe życzenia. Zdecydowałam...
#17 Delegowanie – jak to robić, by ludzie nie chcieli od Ciebie odchodzić?
Opis odcinka: Kiedy myślisz „zarządzanie zespołem”, delegowanie jest zagadnieniem, o którym nie można nie mówić. Ale ja o delegowaniu chcę Ci dziś opowiedzieć w innym świetle… Chcę Ci zwrócić uwagę na taki element delegowania, od którego bardzo mocno zależy to, jak...
#16 Problem we współpracy – czyja to wina, czyja odpowiedzialność?
Opis odcinka: Zrobiłeś wszystko, co w Twojej mocy, by zatrudnić właściwego pracownika; dajesz z siebie naprawdę wiele, by pomóc mu się wdrożyć, a współpraca wciąż jest daleka od tego, na co liczyłeś. A może nawet przychodzi taki moment, że rozkładasz ręce z...
#15 Jak motywować pracowników?
Opis odcinka: Cały problem z motywacją bierze się z przekonania, że pracowników można zmotywować. W mojej karierze menedżerskiej przełomowe było zrozumienie, żebym to sobie odpuściła. Nie jest to potrzebne, ponieważ oni są już wewnętrznie zmotywowani. Co zatem w tej...
#14 Innowacyjny przywódca – co musi mieć w sobie a czego powinien unikać?
To dla mnie wyjątkowy odcinek. Wyjątkowy nie tylko dlatego, że to pierwszy wywiad w moim autorskim podcaście, ale przede wszystkim dlatego, że rozmawiam z wyjątkowym człowiekiem, który jak nikt inny kojarzy mi się z INNOWACYJNYM PRZYWÓDZTWEM właśnie. Z Maciejem...
#13 Szef perfekcjonista. Jak współpracować, by zrozumiano Twoje intencje?
Ten odcinek dedykuję osobom, które stawiają sobie wysoko poprzeczkę, dążą do najwyższych standardów, dbają o jakość… mówiąc wprost: należą do grupy perfekcjonistów. Osobiście nie uważam, że w perfekcjonizmie jest coś złego. Złe jest natomiast nadużywanie tego i wiara...
#12 Ameryko – tak Cię kocham i tak Cię nienawidzę
Jak Ty to robisz? To pytanie, które słyszę najczęściej wspominając, że swój zespół EFFECTIVENESS od początku prowadzę zdalnie, na co dzień mieszkając w USA. Ale dzisiaj chcę Ci opowiedzieć nie o wyzwaniach związanych z praca zdalną, ale o tym co dał mi wyjazd do...
#11 Jak komunikować trudne decyzje?
Brak awansu, brak podwyżki, zmiana celów, konieczność skrytykowania, dołożenia kolejnych zadań, zwolnienie... To tylko parę przykładów trudnych decyzji, z którymi liderzy mierzą się niemalże każdego dnia. Podjęcie trudnej decyzji to dopiero początek drogi. Dla wielu...
#10 Pieniądze – jak o nich rozmawiać z pracownikami?
Czy wiesz, ze nie każdy kto pyta o podwyżkę jest motywowany pieniędzmi? Zbliża się koniec roku, a wraz nim podsumowania, plany i rozmowy ewaluacyjne z pracownikami, które czy tego chcemy czy nie, będą dotyczyły również pieniędzy. No właśnie, co jest takiego w...
#9 4 bezsensowne oczekiwania wobec pracownika – sprawdź, które z nich masz
Czy wiesz, że czasem jako szefowie niechcący prowokujemy trudne sytuacje w zespole? Dzieje się tak, kiedy nasze oczekiwania są bezsensowne. Co jak mówię? Jak śmiem? 🙂 Inwestując 20 minut. w wysłuchanie tego odcinka, dowiesz się m. in. dlaczego chociaż może mówisz...
#8 Jak być asertywnym szefem i nie zepsuć relacji z pracownikami?
Asertywny manager, szef, lider – szkolimy się z asertywności, co rusz wpada nam w ręce jakaś nowa pozycja w tym temacie, ale… tak, jest tu pewne „ale”. Ale dlaczego nie tak wielu szefów wybiera asertywność jako postawę wobec swoich pracowników? Słuchając dzisiejszego...
#7 Skąd się biorą nieporozumienia w zespole?
Czy zdarzyło Ci się, że: - pracownik usłyszał coś innego niż to, co miałeś na myśli? - znalazły się osoby, które jakby nie do końca wierzyły w Twoje dobre intencje – usilnie tłumaczyły swoje racje lub nie wprowadzały zmian w zachowaniu? - kończyłeś rozmowę z myślą:...
#6 Czy jesteś liderem? Czyli 5 cech dobrego przywódcy
Czy jesteś liderem? Czyli 5 cech dobrego przywódcy Czy nadaję się do bycia liderem? To pytanie słyszę dość często, rozmawiając z szefami o ich potencjale do pełnienia tej roli. Zatem skoro w wielu liderskich głowach takie pytanie się pojawia, postanowiłam temu...
#5 O co chodzi z tą empatią? Czy na pewno opłaca się w biznesie?
Empatia – jedna z kompetencji liderskich, która wciąż zdobywa na popularności. Co jest takiego w tej empatii, że tak zadaniowy biznes poświęca jej coraz to więcej uwagi? W tym odcinku dzielę się z Tobą m.in tym, czym empatia jest a które zachowania – choć powszechnie...
#4 A wydawał się taki rzetelny – czyli o tym czego możesz nie dowiedzieć się o pracowniku podczas rekrutacji.
Tym razem na warsztat biorę tych, którzy walczą o miejsce w naszym zespole lub tych, na których nam szczególnie zależy, by dołączyli na nasz pokład. Tylko jak to w życiu bywa, nie wszystko idzie gładko.. Słuchając tego odcinka, dowiesz się: Dlaczego zdarzają się nam...