Bezpłatna konsultacja

Wróć do wszystkich postów

Badanie DISC D3 na nowych kierunkach studiów Uniwersytetu MERITO

W tym artykule dowiesz się

„Dodanie nowych obszarów do oferty edukacyjnej uczelni może przyczynić się do lepszego przygotowania kadr menedżerskich i trenerskich, zwiększając konkurencyjność absolwentów na rynku pracy oraz wpływając pozytywnie na rozwój organizacji, w której pracują”. O nowych kierunkach studiów na Uniwersytecie MERITO opowiada Agnieszka Szczęsna, ich pomysłodawczyni.

Agnieszko, jesteś pomysłodawczynią dwóch nowych kierunków studiów podyplomowych na Uniwersytecie WSB Merito w każdym z 3 oddziałów (Toruniu, Bydgoszczy oraz Łodzi). Pierwszy z nich to First Time Leader skierowany do osób, które dopiero przygotowują się do roli lidera, chcą dobrze poznać meandry związane z zarządzaniem lub myślą o wzmocnieniu swoich kompetencji w obszarze leadershipu. Drugi kierunek Train the Trainer dedykowany jest trenerom wewnętrznym w organizacjach. Dlaczego uznałaś, że właśnie te 2 obszary powinny wzmocnić ofertę Uczelni? W jaki sposób wpisują się one w aktualne oczekiwania rynku pracy?

 

Współczesne organizacje mają do czynienia z szeregiem wyzwań, takich jak: postęp technologiczny, rosnąca konkurencja na rynku, potrzeba adaptacji do zmieniających się trendów. W tym kontekście obserwuje się zmiany w obszarze potrzeb pracowników pod względem leadershipu, szkoleń czy onboardingu. Tym samym współczesny biznes poszukuje kompetentnych liderów oraz profesjonalnych trenerów zdolnych sprostać tym aktualnym i jednak dynamicznym potrzebom. Rozważając dodanie dwóch nowych kierunków studiów podyplomowych, miałam więc na celu wzbogacenie oferty edukacyjnej Uniwersytetu WSB Merito tak, aby dostosować ją do aktualnych potrzeb rynku pracy.

Powiedz więcej o tym, do kogo konkretnie kierujecie nową ofertę?

Pierwszy kierunek, „First Time Leader”, skierowany jest do osób wchodzących dopiero na ścieżkę przywództwa, które chcą się lepiej przygotować do roli lidera lub zdobyć wiedzę
z zakresu zarządzania. W dzisiejszych czasach, dynamicznie zmieniający się rynek pracy wymaga nowego podejścia do przywództwa, gdzie umiejętności takie jak empatia, motywowanie zespołu czy skuteczna komunikacja są kluczowe. Dodatkowo z obserwacji, jak i własnego doświadczenia widzę, że na liderów są kierowani głównie eksperci, którzy nie zawsze mają narzędzia i wiedzę na temat zarządzania zespołem. Stąd decyzja o tym kierunku, aby wyposażyć przyszłych liderów w niezbędne umiejętności do skutecznego kierowania zespołem i dać im podstawy, które ułatwią pracę, a wiem doskonale, że nie jest to łatwa rola.

Drugi kierunek, „Train the Trainer”, jest skierowany do trenerów wewnętrznych, którzy pracują w organizacjach i mają za zadanie szkolić innych pracowników. Współczesne przedsiębiorstwa zdają sobie sprawę z kluczowej roli rozwoju pracowników i ich umiejętności, które następnie przekładają się na efektywność biznesu. Biorąc pod uwagę zmieniające się technologie, nowe rozwiązania w obszarach szkoleń, wymagania względem różnorodności w organizacjach, postanowiliśmy wraz z zespołem, z którym współpracowałam przez ponad 2 lata, stworzyć kierunek, który podąży za aktualnymi zmianami i trendami w świecie – gdzie nic nie jest stałe.

Szczegółowy opis kierunków znajduje się w załączonych ofertach, które już są dostępne na stronach uczelni:

https://www.merito.pl/torun/studia-i-szkolenia/studia-podyplomowe/kierunki/first-time-leader/program-studiow

https://www.merito.pl/torun/studia-i-szkolenia/studia-podyplomowe/kierunki/train-trainer

Jaką widzisz korzyść dla organizacji z przeszkolonych, wewnętrznych trenerów?

Przede wszystkim, po ukończeniu naszego kierunku, trenerzy będą potrafili ustandaryzować
i zoptymalizować procesy szkoleniowe. Dodatkowo wprowadzą wskaźniki, które pomogą im śledzić skuteczność działań. Wszyscy doskonale wiemy, że biznes pracuje na danych i często, tylko one się bronią nawet w takiej delikatnej sferze jak szkolenia.

W ogóle dodanie tych dwóch obszarów do oferty edukacyjnej uczelni może przyczynić się do lepszego przygotowania kadr menedżerskich i trenerskich zwiększając konkurencyjność absolwentów na rynku pracy oraz wpływając pozytywnie na rozwój organizacji, w której pracują. Zwłaszcza, że zajęcia będą prowadzone przez praktyków, którzy dzielą się własnym doświadczeniem a nie teorią wyczytaną w podręcznikach. Stawiamy na narzędzia, które pomagają w realizacji zadań w obu rolach.

W jaki sposób wykorzystacie badania kompetencji miękkich DISC D3 w pracy ze studentami?

W pakiecie dla każdego studenta przeprowadzimy badanie, by wpierw pogłębić świadomość swoich zasobów, otworzyć na to, jak różnimy się osobowościowo, jak różne potrzeby i motywacje w związku z tym mogą mieć poszczególni współpracownicy.  Następnie przeprowadzimy warsztat grupowy. Chcemy pokazać, jak ważna jest komunikacja w przypadku oby ról , jak różnorodni jesteśmy oraz co nas motywuje, jakimi wartościami się kierujemy, podejmując decyzje etc. Wiedza, którą otrzymają studenci pomoże im w zrozumieniu innych ludzi, jak i samych siebie – swojego potencjału, ale i pewnych ograniczeń, nad którymi warto pracować – bo przecież każdy z nas je ma.

Dlaczego konkretnie wybrałaś DISC D3 dla wsparcia tej grupy studentów?

Ponieważ sama jestem certyfikowanym konsultantem DISC D3 i wiem, jak to narzędzie pomaga w pracy. Wybór DISC D3 jako narzędzia wsparcia dla tej grupy studentów może być uzasadniony kilkoma powodami. Przede wszystkim, narzędzie DISC D3 pozwala na dogłębną analizę osobowości i zachowań, co może być bardzo przydatne podczas pracy nad rozwojem kompetencji miękkich, przywódczych i trenerskich u studentów.

Ponadto, analiza profili DISC D3 umożliwia lepsze zrozumienie siebie i innych, co jest kluczowe w budowaniu efektywnych relacji interpersonalnych oraz skutecznego komunikowania się zarówno w roli lidera, jak i trenera. Poprzez identyfikację indywidualnych cech osobowościowych i stylów zachowań, studenci mogą lepiej dostosować się do różnorodności grupy, lepiej zarządzać konfliktami
i budować silniejsze relacje z ludźmi wokół nich.

Dodatkowo, narzędzie DISC D3 może pomóc studentom w rozpoznawaniu swoich mocnych stron oraz obszarów do poprawy, co jest istotne w procesie rozwoju osobistego i zawodowego. Dzięki temu, studenci mogą skuteczniej pracować nad ulepszaniem swoich umiejętności przywódczych
i trenerskich, aby osiągnąć lepsze rezultaty w przyszłej karierze zawodowej.

W związku z powyższym, wybór DISC D3 dla wsparcia grupy studentów może być postrzegany jako skuteczny sposób na indywidualne podejście do rozwoju kompetencji, identyfikację silnych stron oraz obszarów do doskonalenia, a także budowanie bardziej świadomych i kompetentnych liderów
i trenerów.

LINKI do oferty Uczelni:

https://www.merito.pl/torun/studia-i-szkolenia/studia-podyplomowe/kierunki/first-time-leader/program-studiow 

https://www.merito.pl/torun/studia-i-szkolenia/studia-podyplomowe/kierunki/train-trainer

https://www.merito.pl/bydgoszcz/studia-i-szkolenia/studia-podyplomowe/kierunki/first-time-leader-0

https://www.merito.pl/bydgoszcz/studia-i-szkolenia/studia-podyplomowe/kierunki/train-trainer/wykladowcy

https://www.merito.pl/lodz/studia-i-szkolenia/studia-podyplomowe/kierunki/first-time-lider

https://www.merito.pl/lodz/studia-i-szkolenia/studia-podyplomowe/kierunki/train-trainer

Agnieszka Szczesna Doświadczony manager, Coach ICF, Trener biznesu, Certyfikowany konsultant MindSonar i DISC D3, ekspert w zakresie L&D i Leadership wspierający organizacje w rozwoju pracowników.

Sprawdź, jak nasze rozwiązania usprawnią Twoją biznesową codzienność

Sprawdź, jak nasze rozwiązania usprawnią Twoją biznesową codzienność

Po wypełnieniu formularza w ciągu 24h odezwiemy się do Ciebie – działamy naprawdę szybko!