Jako liderzy dajemy prawo do popełniania błędów naszym pracownikom i niby wiemy, że to prawo obejmuje także nas – w końcu jesteśmy tylko ludźmi. Ale nawet przeglądając artykułu branżowe więcej znajdziemy tam treści dotyczących najczęściej popełnianych przez managerów błędów i porad, jak ich unikać. A co z przyznawaniem się do tych nietrafionych decyzji? Bo każdy z nas ma takie na swoim koncie. Na własnym przykładzie chcę wskazać Ci:
– Co pomaga mi w przyznaniu się do błędu?
– Co daje mi uznawanie własnych potknięć?
– Po co i jak rozmawiam z zespołem o tym, co mi nie wyszło?
Mam dla Ciebie też BONUS z serią pytań, które wesprą Cię w przepracowaniu sytuacji, która wymaga przyznania się do nietrafionej decyzji.
10 lat minęło odkąd sprowadziłam się do USA na stałe. Stąd czas na podsumowania. Zawsze wyciągam z nich konkretne wnioski, zapisuję je na kartce i zamieniam w kolejne punkty do zrealizowania. Chętnie dzielę się moimi spostrzeżeniami, tak będzie i tym razem. W tym odcinku opowiem Ci o moim życiu w Ameryce, ale w kontekście tego, które elementy kultury amerykańskiej wprowadzam do swojego biznesu i co pomogło mi wystartować z biznesem prowadzonym całkowicie zdalnie z innego kontynentu?
Komunikacja bez barier, czy to jest możliwe? Po czym poznać, że komunikacja w zespole jest dobra? Jak ją usprawniać?
O tym wszystkim dyskutuję wspólnie z Przemkiem Witką, Agile Coachem w firmie Dynatrace, autrem podcastu „Agile dla managera”, jak również współtwórcą gry ScrumTale, która doskonale sprawdza się jako narzędzie do budowania zespołów.
Każdy, kto prowadzi zespół, wie, jak długa potrafi być lista tzw. menadżerskich bolączek dotyczących zarządzania. Moje zawodowe życie naprawdę zmieniło się, od kiedy zaczęłam rozumieć różnice osobowości i korzystać z modelu zachowań DISC D3 na co dzień, kiedy deleguję, udzielam informacji zwrotnej, egzekwuję, komunikuję zmiany, doceniam, krytykuję etc. Wiem z dużą precyzją, jak współpracować z osobami o różnych stylach osobowości. Sprawdź, jakich 7 problemów rozwiążesz z pomocą badania DISC D3 – jestem przekonana, że większość dotyczy także Ciebie.
Bez skutecznego delegowania firma nie urośnie. Z drugiej strony delegowanie może być frustrujące, gdy w rezultacie nie otrzymujesz tego, co wpisywałoby się w Twoje oczekiwania. I to jest jedno z częstszych zagadnień, którymi zaprzątają sobie głowę managerowie, z którymi rozmawiam. Zanim przejdziesz do nagrania musisz wiedzieć, że dla mnie delegowanie to obszar, który ma silny wpływ na zaangażowanie pracownika i bazując na tym podejściu wyjaśnię Ci zasady skutecznego delegowania.
Nie zapomnij także pobrać dodatkowego materiału: https://www.effectiveness.pl/delegowanie-rejestracja, który przygotowałam, aby ułatwić Ci opanowanie tej cennej umiejętności.
Rolą lidera jest tworzenie środowiska pracy, które w najlepszym stopniu będzie wspierało jego zespół w skutecznym realizowaniu zadań i rozwoju. Nie do przecenienia jest tu umiejętność udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej. Tym samym warto opanować w praktyce udzielanie negatywnego i pozytywnego feedbacku: odpowiednie formułowanie wypowiedzi czy dostosowywanie treści do konkretnej osoby – uwzględniając profil osobowości. Jak to zrobić? Posłuchaj co dla Ciebie przygotowałam.
Linki do materiałów wymienionych w odcinku:
https://effectiveness.pl/podcast/1-jak-chwalic-by-nie-zepsuc-pracownika/
Nie od dzisiaj wiadomo, że możliwości rozwoju to istotny element warunkujący satysfakcję zawodową. Ale co w sytuacji, kiedy zwyczajnie nie masz budżetu na zewnętrzne szkolenia dla swoich pracowników? Mam na to rozwiązanie, nawet niejedno, które skutecznie wdrażam w moim zespole. Sprawdź także BONUS, który dla Ciebie przygotowałam! https://www.effectiveness.pl/bonus-formula-rejestracja
Mimo tego, że mamy już dzisiaj wiedzę na temat zasad skutecznej komunikacji, dostęp do publikacji, szkoleń i naprawdę trenujemy tę umiejętność, to niestety nadal ta komunikacja w zespole jest problemem i to bez względu na szerokość geograficzną. Dzieje się tak, ponieważ nadal ignorujemy to co dzieje się między ludźmi, a dzieje się wiele. Ludzie mają swoje przekonania, mają swoje słowniki, przez które filtrują to, co słyszą i to co mówią, mają też swoje lęki i to wszystko ma ogromne znaczenie dla komunikacji. Poprzyglądajmy się więc dzisiaj wspólnie różnym stylom komunikacji, aby zrozumienie drugiej strony stało się dla nas prostsze.
Copyright © 2024. All rights reserved.