Przywództwo służebne (ang. Servant Leadership) – z taką filozofią prowadzenia firm i zespołów identyfikuje się coraz więcej organizacji, a wśród nich m.in. Intel, SAS, Mariott International czy Starbucks. Służebność wśród dużych graczy? Czyli to się koniec końców opłaca w biznesie? Pewnie, że tak, o ile dobrze rozumiemy, z czym się wiąże Servant Leadership i rzeczywiście go praktykujemy. Słuchając tego odcinka, dowiesz się, co naprawdę oznacza służebność w przywództwie, czemu ma służyć, od czego zacząć jej praktykowanie oraz jak na co dzień pracuje z zespołem taki lider: co konkretnie robi, by służyć innym, jednocześnie realizując zakładane cele. W tym odcinku znajdziesz również odpowiedź na pytanie, od czego zależy to, że jedne firmy z powodzeniem pracują w duchu Servant Leadership a inne za nic w świecie nie mają szansy tego wdrożyć.
A tym wszystkim dzieli się w rozmowie z mną Kamila Rogowska, People&Culture Expert. Zapraszam do słuchania!
Agresja w pracy pojawia się ze strony szefów, ale nie zawsze – postawę agresywną mogą przyjmować także pracownicy. Ja będę mówiła o agresywnym szefie dlatego, że tej właśnie grupie dedykuję ten podcast. W dzisiejszym odcinku pochylam się nad tym, czym jest agresywne zachowanie, i jak odróżnić je od wysokich wymagań? Co powinien wiedzieć agresywny szef o sobie, jeśli chce mieć efekty? A także, jak pracować z agresją?
W tym odcinku wracam tematycznie do nagrania, w którym razem z Julią, Senior Project Leaderem w moim zespole, pochyliłyśmy się nad sytuacją, którą wywołało właśnie to jedno zdanie ”ale zawsze tak robiłyśmy!” Wspólnie analizowałyśmy to zdarzenie z perspektywy szefa i pracownika. A dzisiaj już w solowym odcinku przedstawiam 4 wskazówki wokół tego, co robić, by pracownicy nie używali tego argumentu. Zaciekawiłam Cię? Zapraszam.
Copyright © 2023. All rights reserved.