Strona główna » Pocast » #22 Servant leadership – moda czy konieczność na miarę dzisiejszych czasów?
Przywództwo służebne (ang. Servant Leadership) – z taką filozofią prowadzenia firm i zespołów identyfikuje się coraz więcej organizacji, a wśród nich m.in. Intel, SAS, Mariott International czy Starbucks. Służebność wśród dużych graczy? Czyli to się koniec końców opłaca w biznesie? Pewnie, że tak, o ile dobrze rozumiemy, z czym się wiąże Servant Leadership i rzeczywiście go praktykujemy. Słuchając tego odcinka, dowiesz się, co naprawdę oznacza służebność w przywództwie, czemu ma służyć, od czego zacząć jej praktykowanie oraz jak na co dzień pracuje z zespołem taki lider: co konkretnie robi, by służyć innym, jednocześnie realizując zakładane cele. W tym odcinku znajdziesz również odpowiedź na pytanie, od czego zależy to, że jedne firmy z powodzeniem pracują w duchu Servant Leadership a inne za nic w świecie nie mają szansy tego wdrożyć.
A tym wszystkim dzieli się w rozmowie z mną Kamila Rogowska, People&Culture Expert. Zapraszam do słuchania!
Transkrypt: #22 Servant leadership – moda czy konieczność na miarę dzisiejszych czasów?
Silna osobowość, szybkie decyzje, nastawienie na efekt – to cechy, które często prowadzą liderów na szczyt. Ale czy dominujący styl zarządzania zawsze działa na korzyść zespołu? W tym odcinku opowiadam o mocnych stronach liderów o wysokiej determinacji, ale też o tym, kiedy ich naturalna siła może stać się pułapką. Dowiesz się, jak świadomie zarządzać swoim stylem przywództwa, jak dostrajać tempo i komunikację do innych oraz jak budować zespół, który nie tylko nadąża – ale naprawdę współpracuje.
W tym odcinku omawiam badanie 360 stopni jako skuteczne narzędzie rozwoju kompetencji menedżerskich i liderskich. Wyjaśniam, czym jest badanie 360, obalam najczęstsze mity z nim związane, pokazuję jego wartość w odkrywaniu tzw. ślepych punktów oraz łączeniu informacji zwrotnej z własnym stylem działania. Opowiadam też, jak wygląda dobrze przeprowadzony proces 360 Indicator w Effectiveness i dlaczego nie powinien kończyć się „odłożeniem raportu do szuflady”.