Wróć do wszystkich postów

Bądź czysty jak łza…o UCZCIWOŚCI w byciu liderem

W tym artykule dowiesz się

Kilka dni temu znalazłam pewną dyskusję o przywództwie, która w zadziwiający sposób przykuła moją uwagę, a zainicjował ją Chris Cebollero, Executive coach (Cellobero & Associates – Hospital Consulting), zajmujący się planowaniem strategicznym dla firm w sytuacji zmiany, rozwojem umiejętności liderskich. Zaczął dyskusję w bardzo prosty sposób: Jakie cechy charakteru są kluczowe, aby być dobrym liderem?

Wiele już się o tym mówiło i wiele przeczytaliśmy, prawda? Ale coś mnie zatrzymało przy tej dyskusji i zastanawiałam się, co takiego jest w tym człowieku – w tym liderze, że to nawet analizuję? Napisałam do niego, mówiąc, że zmusił mnie do myślenia i że dla mnie lider to ktoś, to pozostaje pokorny wobec innych, w stosunku do tego, co wie, ktoś, kto ma świadomość, że moje zachowanie przekłada się na to, jak efektywni są moi pracownicy. W odpowiedzi podkreślił coś bardzo ważnego, że Twój charakter ma kluczowe znaczenie dla bycia skutecznym liderem, ale też spełnionym człowiekiem i nad tym musimy pracować każdego dnia. (As you know character and influence are the corner stones to being a successful leader/person. These are two qualities that need to be personally managed everyday).

I kiedy myślałam o jednym słowie, które opisywałoby skutecznego lidera, to przyszła mi na myśl UCZCIWOŚĆ…

  • Uczciwość wobec firmy – czy szukam zawsze rozwiązań dobrych dla obu stron?
  • Uczciwość wobec procedur, obowiązków, przyznanych mi celów – czy na pewno w pełni się angażuję w to, co robię?
  • Uczciwość wobec zespołu – czy ja naprawdę chcę dzielić się wiedzą i doświadczeniem, czy jestem gotowy na to, aby poświęcić czas pracownikom na przygotowanie ich do realizacji projektu: określenie oczekiwań i sprawdzenie, czy obie strony rozumieją te oczekiwania podobnie i czy naprawdę zaangażuję się w monitorowanie efektów i udzielenie informacji zwrotnej?

…i co najważniejsze, UCZCIWOŚĆ wobec siebie – czy ja naprawdę CHCĘ być liderem, czyli wziąć odpowiedzialność za rozwój innych? Czy wiem, dzięki jakim kompetencjom i cechom charakteru jestem na tym stanowisku? Jakie są moje mocne strony i nad czym wciąż powinienem pracować?

I tę uczciwość właśnie wyczuwam w rozmowach z Chrisem Cebollero, spójność tego co mówi, z tym co robi, konsekwencję, chęć jeszcze lepszego poznania siebie, ciągłego rozwijania kompetencji.

Przed nami już niedługo rozmowa na temat jego stylu liderskiego (na podstawie wyników z assessmentu D3). I jestem ciekawa tego spotkania, czekam na uczciwą, otwartą wymianę spostrzeżeń, naszych doświadczeń.

A co Twoim zdaniem decyduje o sukcesie lidera?

Nie wiesz, czym jest DISC D3?

Ludzie są różni, ale ich zachowania bardzo przewidywalne, a to co ich motywuje do działania, da się w prosty sposób zdiagnozować i następnie wdrożyć taką strategię współpracy, która przyniesie wymierny efekt. Możesz to zrobić, wdrażając diagnozę DISC D3 do swojej organizacji.

Przeczytaj również

Zastanawiałeś się kiedyś, jak chwalić pracownika, podwykonawcę? Jak CZĘSTO chwalić albo gdzie postawić granicę, aby z tym chwaleniem nie przesadzić? Jeśli się nigdy nie zastanawiałeś, jaką siłę może mieć pochwała, to nic złego. Ale skoro tu trafiłeś, to daj mi kilka minut, bo chcę Ci dać jedno z najpotężniejszych narzędzi do podnoszenia zaangażowania tych, z którymi pracujesz.
Dominujący charakter – co to znaczy? Wszyscy chyba możemy jednogłośnie przyznać, że choć raz w życiu spotkaliśmy na swojej drodze osobę, która: mówiła krótko, stanowczo, konkretnie, wprost, która zawsze skupiała się na logicznym aspekcie danego zagadnienia i nie skupiała się na problemie a raczej na rozwiązaniu, która swoim sposobem komunikacji nas onieśmielała, a nawet sprawiała, że stawaliśmy się mniej pewni siebie i wycofani.

Skontaktuj się z nami

Po wypełnieniu formularza 

w ciągu 24h odezwiemy się do Ciebie – działamy naprawdę szybko!