Strona główna » Pocast » #22 Servant leadership – moda czy konieczność na miarę dzisiejszych czasów?
Przywództwo służebne (ang. Servant Leadership) – z taką filozofią prowadzenia firm i zespołów identyfikuje się coraz więcej organizacji, a wśród nich m.in. Intel, SAS, Mariott International czy Starbucks. Służebność wśród dużych graczy? Czyli to się koniec końców opłaca w biznesie? Pewnie, że tak, o ile dobrze rozumiemy, z czym się wiąże Servant Leadership i rzeczywiście go praktykujemy. Słuchając tego odcinka, dowiesz się, co naprawdę oznacza służebność w przywództwie, czemu ma służyć, od czego zacząć jej praktykowanie oraz jak na co dzień pracuje z zespołem taki lider: co konkretnie robi, by służyć innym, jednocześnie realizując zakładane cele. W tym odcinku znajdziesz również odpowiedź na pytanie, od czego zależy to, że jedne firmy z powodzeniem pracują w duchu Servant Leadership a inne za nic w świecie nie mają szansy tego wdrożyć.
A tym wszystkim dzieli się w rozmowie z mną Kamila Rogowska, People&Culture Expert. Zapraszam do słuchania!
Transkrypt: #22 Servant leadership – moda czy konieczność na miarę dzisiejszych czasów?
W odcinku #94 „Czy są pytania? Dlaczego to pytanie nie działa?” omawiam, dlaczego pytanie „Czy są pytania?” nie zawsze skutkuje otwartą rozmową z pracownikami. Wyjaśniam, jak ważne jest zadawanie bardziej spersonalizowanych pytań, które uwzględniają indywidualne style komunikacji i różnice osobowości w zespole. Jak typy osobowości wpływają na to, czy pracownicy zadają pytania, oraz jak menedżerowie mogą lepiej wspierać swoich pracowników, dostosowując swoje podejście? Zapraszam!
Działając w zgodzie z modelem DISC D3 dbamy o to, aby uzupełniać się kompetencjami – doceniając jakość i tempo działania Wojtka, który montuje ten podcast, zachęcamy do zapoznania się z jego działalnością http://buczar.pl/.
Kiedy powiedzieć dość toksycznym zachowaniom w miejscu pracy? Szerzenie plotek, krytykowanie, manipulacje, czy zrzucanie winy — to tylko kilka przykładów, które mogą osłabić morale zespołu i zaszkodzić jego długofalowym wynikom. Warto pamiętać, że w takich sytuacjach najważniejsza jest szybka reakcja, bo każde przemilczenie takich zachowań to cicha zgoda na ich dalsze występowanie.
Warto zastanowić się, co czasem powstrzymuje nas przed działaniem? Często to nasze obawy — przed konfliktem, reakcją pracownika, czy wpływem na projekty — sprawiają, że zwlekamy. Jednak trzeba pamiętać, że w dłuższej perspektywie toksyczne zachowania zawsze odbijają się negatywnie na całym zespole. O tym, dlaczego zawsze warto starać się wyraźnie komunikować, co jest akceptowane, a co nie, i odwoływać się do wartości, na których opiera się współpraca w naszej organizacji, dowiesz się z mojego najnowszego podcastu. Zapraszam.
Copyright © 2025. All rights reserved.