Strona główna » Pocast » #22 Servant leadership – moda czy konieczność na miarę dzisiejszych czasów?
Przywództwo służebne (ang. Servant Leadership) – z taką filozofią prowadzenia firm i zespołów identyfikuje się coraz więcej organizacji, a wśród nich m.in. Intel, SAS, Mariott International czy Starbucks. Służebność wśród dużych graczy? Czyli to się koniec końców opłaca w biznesie? Pewnie, że tak, o ile dobrze rozumiemy, z czym się wiąże Servant Leadership i rzeczywiście go praktykujemy. Słuchając tego odcinka, dowiesz się, co naprawdę oznacza służebność w przywództwie, czemu ma służyć, od czego zacząć jej praktykowanie oraz jak na co dzień pracuje z zespołem taki lider: co konkretnie robi, by służyć innym, jednocześnie realizując zakładane cele. W tym odcinku znajdziesz również odpowiedź na pytanie, od czego zależy to, że jedne firmy z powodzeniem pracują w duchu Servant Leadership a inne za nic w świecie nie mają szansy tego wdrożyć.
A tym wszystkim dzieli się w rozmowie z mną Kamila Rogowska, People&Culture Expert. Zapraszam do słuchania!
Transkrypt: #22 Servant leadership – moda czy konieczność na miarę dzisiejszych czasów?
W tym odcinku odkrywamy, skąd naprawdę biorą się nieporozumienia w zespole i dlaczego wcale nie wynikają one ze złych intencji czy braku kompetencji, lecz z różnic osobowościowych. Na przykładach pokazuję cztery style komunikacji według modelu DISC oraz to, jak te same komunikaty mogą być zupełnie inaczej wysyłane i odbierane. Przekonasz się, jak styl dominujący, wpływowy, stały i sumienny wchodzą ze sobą w interakcje – czasem tworząc napięcia, a czasem otwierając drogę do lepszego zrozumienia. Dowiesz się również, jak zarządzać komunikacją w zespole, by nie tylko ograniczać nieporozumienia, ale też świadomie wykorzystywać moc różnorodności. Podpowiem Ci, jak rozpoznawać potrzeby komunikacyjne pracowników i jak dopasowywać własny sposób mówienia, by zwiększyć efektywność współpracy. Odcinek jest pełen konkretnych przykładów i praktycznych wskazówek, które możesz wdrożyć od razu.
W #113 odcinku podcastu Everest Lidera rozmawiamy o tym, jak budować autorytet w zespole. Poruszam kwestie, które często są pomijane przy dołączaniu do już uformowanego zespołu – od pierwszego kontaktu, przez poznanie procesów, po sposób komunikacji. Podpowiadam, jak mówić zespołowi o tym, kim jesteś, co cenisz w pracy i jakie są Twoje zasady, aby zbudować zaufanie i uniknąć nieporozumień w przyszłości. To praktyczny przewodnik dla liderów, którzy chcą świadomie budować swoją pozycję i relacje w nowym środowisku.