Szkolenia dla zespołów Siła różnic w zespole – wyższa jakość komunikacji

Doświadczenie pokazuje, że jakość współpracy, komunikacji członków zespołu jest wypadkową kombinacji różnych osobowości w zespole i tego, co się dzieje w interakcji między nimi. To tu znajdziemy rozumienie tego, dlaczego z jednymi w zespole dobrze nam się współpracuje, a zarządzanie zespołem innych ludzi może być wyzwaniem; dlaczego mimo szczegółowo zaplanowanej pracy nad projektem pojawiają się problemy w procesie komunikacji z braniem osobistej odpowiedzialności za swój zakres prac i wspólne cele w zespole, niespodziewane trudności, jak spadek motywacji, problem w komunikacji etc. To typowe wyzwania w pracy zespołowej, z pomocą którym przychodzi rozumienie różnic osobowości (model DISC D3).

kluczowe kompetencje menedżera

Siła różnic w zespole - Mniej konfliktów, więcej porozumienia

Gdzie jest porozumienie, tam jest siła (dr Sanford Kulkin) i tego porozumienia potrzebują członkowie zespołu, by realizować wspólny cel; ale porozumienie to nie ślepa zgoda na to, o co ktoś prosi, czy czego oczekuje. Porozumienie to wiara w działania, decyzje współpracownika zwykle różnego ode mnie. I choć może wydawać się to tak oczywiste, to właśnie fakt tego, że jesteśmy różni, generuje wyzwania we współpracy, co się naturalnie dzieje (czy zadzieje wcześniej, czy później) w każdym zespole. Jak zatem różnice w zespole przełożyć na jego siłę i efektywną komunikację?

Uczestnicy szkolenia poznają model DISC D3 w praktyce, pogłębiają świadomość nie tylko tego, jaki mają styl komunikacji i style zachowań, ale również jaką wartość wnoszą do tego konkretnego zespołu, co stoi za decyzjami ich i członków zespołu oraz co ich motywuje i daje satysfakcję z pracy, oraz jak różne profile osobowości oddziałują na siebie, by w efekcie móc stworzyć zgrany zespół.

Zespół doświadczy, jak podobieństwa i różnice w ich profilach przejawiają w codziennej współpracy, tego jak zmienia się praca zespołowa, jaki wpływ mogą wywierać na osoby do nich podobne, a jeszcze bardziej na osoby od nich różne. Grupa wspierana przez trenera będzie miała przestrzeń do rozmowy, refleksji, lepszego poznania siebie oraz siebie nawzajem i wypracowania kontaktu współpracy – zachowań i postaw wspierających wspólnych cel. Przepływ informacji i komunikacja w zespole wchodzą na wyższy poziom. 

Dlaczego warto zamówić szkolenie dla zespołów?

Podniesienie jakości komunikacji

Zaczynamy lepiej się komunikować, rozumiejąc różnice w stylach komunikacji

Zwiększenie zaangażowania

Ludzie angażują się we wspólną pracę, jeśli czują się usłyszani, docenieni i robią to, w czym są naprawdę mocni

Profilaktyka nieporozumień

Rozumiejąc zachowania i motywacje swoje i współpracowników, skupiamy się na tym, co się rzeczywiście zadziało a nie na tym, co mi się wydaje, że się zadziało

Wypracowanie strategii współpracy

Zespół lepiej pracuje, kiedy wspólnie umówi się na to, jakiej współpracy potrzebuje a czego we współpracy nie akceptuje

Nie wiesz, czym jest DISC D3?

Dlaczego ludzie robią to, co robią, mówią to, co mówią? Dlaczego podejmują takie, a nie inne decyzje? Dlaczego z jednymi w zespole może Ci się bardzo dobrze współpracować, a praca z innymi może być wyzwaniem i co z tym zrobić? Dlaczego jedni trzymają się ustaleń, a inni z dnia na dzień potrafią je zmieniać i jaką postawę przyjąć w takich sytuacjach?

Zastanawiasz się, czy szkolenie Siła różnic w zespole jest dla Ciebie?

Szkolenie Siła różnic w zespole jest dla Ciebie, jeśli:

Skuteczna komunikacja jest tym o co chcesz zadbać w zespole

Zależy Ci na tym, by zespół lepiej rozumiał intencje lidera a lider intencje współpracowników

Szukasz pomysłu na to, jak nauczyć zespół radzić sobie z nieporozumieniami

Zależy Ci na tym, by w zespole było więcej szacunku, konstruktywnej informacji zwrotnej a mniej emocji

Szkolenie Siła różnic w zespole nie jest dla Ciebie, jeśli:

Nie wierzysz w to, że jakość współpracy przekłada się na poziom realizacji celów

Oczekujesz zmian od innych, ale na pewno nie od siebie

Oczekujesz, że jedno szkolenie z komunikacji, budowania zespołu wszystko załatwi w kwestii współpracy

Uważasz, że praca to praca i nie ma tu miejsca na emocje i człowieka

Siła różnic w zespole. Jak indywidualne potrzeby i motywacje przekuć na wartość i wspólny cel

W książce znajdziesz odpowiedź na pytania:

Sprawdź, co mówią o nas inni

Testy DISC D3 to nie tylko naukowy model zachowań oraz narzędzie psychometryczne do wykorzystania w każdym procesie HR, ale również filozofia współpracy i podejścia do człowieka.

Nasz zespół managerów docenił czułość narzędzia DISC D3 w diagnozie potencjału poszczególnych osób i całego zespołu. Jesteśmy różni, stąd akceptacja, zrozumienie tej różnorodności jest ważne dla efektywnej pracy zespołu i realizacji wspólnego celu.

Agnieszka Warchoł

HR Manager

BWI Poland Technologies Sp. z o.o.

Z narzędzi EFFECTIVENESS korzystamy w prowadzonych przez nas procesach rekrutacyjnych, projektach skierowanych na rozwój talentów i dobór ścieżki kariery, rozwój kompetencji liderskich oraz podnoszenie jakości pracy zespołowej. W naszej relacji z firmą EFFECTIVENESS szczególnie cenimy to, że nie ogranicza się do zakupu produktu czy odbytego szkolenia certyfikacyjnego. Ta współpraca to wartościowa wymiana wiedzy, doświadczeń z dużym rozumieniem potrzeb Klienta i procesów biznesowych.

Agnieszka Krzemień

Right Management Leader

Jolanta Jastrzębska

Career&Talent Development Consultant

ManpowerGroup

Z firmą EFFECTIVENESS zrealizowaliśmy współpracę w zakresie wykorzystania badań kompetencji DISC D3 w komunikacji wewnętrznej i rekrutacji. Wiedza z badania DISC D3 stanowi dla mnie punkt wyjścia do przygotowywania strategii, które przynosi wymierne efekty dla całej firmy. Na uznanie zasługuje profesjonalne wsparcie na każdym etapie współpracy, w tym otwartość i uważność na potrzeby Klienta.

Robert Wójcik

Dyrektor Zarządzający oddziałem

Bawaria Motors

Firma EFFECTIVENESS przeprowadziła dla nas diagnozę 360 Indicator w połączeniu z badaniem kompetencji DISC D3. Wyniki projektu badawczego pomogły nam w zdefiniowaniu, co już dziś jest naszą mocną stroną, jakimi wartościami się kierujemy, i w którym kierunku chcemy się rozwijać. A dodatkowo, stały się punktem wyjścia dla przeprowadzenia kolejnych działań na rzecz rozwoju kompetencji liderskich i jeszcze lepszej pracy zespołowej. Doceniam zespół EFFECTIVENESS za szybkość działania, uważność na nasze potrzeb i elastyczność w podejściu do realizacji założonych celów.

Magdalena Domagała

Dyrektor Działy Zasobów Ludzkich

Jungheinrich Polska

Firma EFFECTIVENESS przeprowadziła dla naszego działu HR certyfikację DISC i jest dostawcą tego narzędzia do diagnozy kompetencji w naszej organizacji. Praca z modelem pomaga lepiej rozumieć siebie i tych, z którymi współpracujemy, komunikować w sposób, który uszanuje potrzeby drugiej strony. Dodatkowo, analiza DISC pomaga zdefiniować mocne strony poszczególnych pracowników, wartości, jakie wnoszą do zespołu oraz to, jakiego wsparcia każdy z nas potrzebuje od innych, aby stawać się coraz silniejszym zespołem.

Marzena Borek

Szef Biur Rozwoju Pracowników i Organizacji

TAURON Obsługa Klienta

Czułości narzędzia i praktyczności jego zastosowania w codziennej współpracy doświadczył nasz zespół HR w czasie certyfikacji DISC D3 a następnie inne zespoły w firmie, które zaprosiliśmy do udziału w projekcie „Siła różnic w zespole”. Dziękujemy zespołowi EFFECTIVENESS za szybkość działania i elastyczność na każdym etapie współpracy.

Katarzyna Bucka

Head of HR&Recruitment w j-labs

j-labs Sp. Z o.o

Sprawdź, jak nasze rozwiązania usprawnią Twoją biznesową codzienność

Po wypełnieniu formularza 

w ciągu 24h odezwiemy się do Ciebie – działamy naprawdę szybko!

Często zadawane pytania

Program szkolenia „Siła różnic w zespole” jest dostosowany do potrzeb członków zespołu i konkretnej firmy, dla której je organizujemy. Częścią wspólną każdego projektu jest badanie DISC D3, które zawsze przeprowadzamy w pierwszej kolejności. Stanowi ono punkt wyjściowy do budowania zespołu, poznania i zrozumienia członków zespołu, jak również określenia ich mocnych stron i potencjału w realizowaniu stojących przed nimi celów. Pozwala też spojrzeć na zespół jak na jeden organizm.

Merytoryka szkolenia została zaczerpnięta z podejścia do zarządzania zespołem przedstawionego w książce „Siła różnic w zespole” (wyd. MT Biznes) Anny Sarnackiej-Smith, uznającego, że wartość pracy zespołu bierze się z zainwestowania w poznanie siebie i drugiego człowieka, by zrozumieć (a nie oceniać), dlaczego podejmuje takie, a nie inne decyzje, mówi to, co mówi, robi to, co robi oraz jaką wartość wnosi do zespołu.

Szkolenie opiera się o stopniowe odkrywanie modelu DISC D3, zapoznanie uczestników z nim i przełożenie nowej wiedzy na wnioski dla codziennej współpracy. Podczas szkolenia zespół ma dużo przestrzeni, żeby poznać każdą osobę przez pryzmat DISC D3 i omówić konkretne sytuacje, żeby lepiej zrozumieć, jak dana osoba reaguje, co stoi za jej działaniami i decyzjami lub czego potrzebuje od nas w codziennej współpracy.

Pod okiem prowadzącego, uczestnicy doświadczą, jak podobieństwa i różnice w ich profilach przejawiają się na co dzień, jaki wpływ mogą wywierać na osoby do nich podobne, a jeszcze bardziej na osoby od nich różne. Na bazie tego doświadczenia wyciągną i przełożą wnioski z sali szkoleniowej na codzienną współpracę, dzięki czemu po szkoleniu będą mieli nakreślone nowe zasady współpracy bądź też indywidualny lub zespołowy plan działania.

Szkolenie kończy się wypracowaniem wniosków, wspólnych zasad współpracy czy nowych działań do wdrożenia jako zespół lub indywidualnie.

Ostateczny koszt przeprowadzenia szkolenia „Siła różnic w zespole” jest uzależniony od wielu czynników – m.in. miejsca, czasu trwania, liczby uczestników. Aby poznać koszt szkolenia dla Twojego zespołu, zapraszamy do kontaktu. Przeprowadzimy z Tobą krótką rozmowę, na podstawie której przedstawimy Ci ofertę cenową szkolenia z budowania zespołu.

Czas szkolenia jest ustalany w zależności od założonego celu, potrzeb menedżera, uczestników i firmy. Z założenia samo szkolenie „Siła różnic w zespole” trwa 1 lub 2 dni szkoleniowe, jeśli jest organizowane w formie stacjonarnej (dzień szkoleniowy trwa do 8 godzin zegarowych, wliczając przerwy). W formie online rekomendujemy rozłożenie programu tego szkolenia na 2-3 części dzień po dniu po 4 godziny każda, po to, żeby zapewnić uczestnikom indywidualny feedback, komfort pracy i przyswajanej wiedzy.

Trzeba jednak założyć, że cały proces związany ze szkoleniem jest dłuższy. Zaczyna się od komunikacji na temat szkolenia i działań z nim związanych. Również przed szkoleniem uczestnicy przystępują do badania DISC D3, co wymaga zaplanowania dodatkowych kilku dni tak, aby każdy miał szansę wypełnić je w komfortowych warunkach. Dodatkowo, po to, żeby uczestnicy lepiej się przygotowali do samego szkolenia, rekomendujemy indywidualne sesje informacji zwrotnej na temat wyniku badania DISC D3 w powiązaniu z pełnioną rolą i celem całego przedsięwzięcia. W niektórych przypadkach rekomendujemy również dodatkowe zadanie do indywidualnego opracowania. Po szkoleniu, dla podtrzymania jego efektów i wsparcia we wdrożeniu ustaleń, proponujemy dodatkowe sesje follow-up. Jeśli chcesz wiedzieć, jak cały projekt kształtowałby się w Twoim przypadku, skontaktuj się z nami.

W ramach szkolenia otrzymujesz dostęp do wykonania badania DISC D3, raport z badania, opracowanie „Bo ludzie są różni. Model DISC D3” i książkę, na podstawie której jest zbudowana cała merytoryka szkolenia, czyli „Siła różnic w zespole” autorstwa Anny Sarnackiej-Smith.

 

Uczestnicy szkolenia przede wszystkim poznają działanie modelu DISC D3 w praktyce, pogłębiają świadomość nie tylko tego, jaki mają styl komunikacji i zachowania, ale również jaką wartość wnoszą do tego konkretnego zespołu, co stoi za ich decyzjami oraz co ich motywuje i daje satysfakcję z pracy, oraz jak różne profile osobowości oddziałują na siebie.

Szkolenie „Siła różnic w zespole” daje lepsze zrozumienie dynamiki pracy w danym zespole – poznanie i przyjrzenie się zasobom (talentom), ale i potencjalnym ograniczeniom, temu, co ludzi łączy oraz temu, co ich dzieli (vs cel do zrealizowania). Pozwala na sprawdzenie, jakie to może mieć znaczenie dla jakości pracy nie tylko w komfortowych, ale i stresujących lub mało przewidywalnych warunkach. Jeżeli jako lider chcesz usprawnić zarządzenie zespołem i lepiej dystrybuować zadania pod kątem potencjału danej osoby, jej motywacji i aspiracji, to w tym na pewno pomoże Ci to szkolenie. Budowanie zespołu z taką wiedzą jest zdecydowanie prostsze.

Uczestnicy naszych szkoleń dla zespołów często mówią, że jest to pierwsze szkolenie naprawdę o nich – doceniają nie tylko trafność badania DISC D3, ale również to, że podczas naszych szkoleń jest dużo przestrzeni do rozmowy o konkretnych sytuacjach, zachowaniach, różnej perspektywie i ich potrzebach przez pryzmat modelu DISC D3; szkolenie jest o nich, prowadzone w formule bezpiecznej i łatwej do urealnienia po szkoleniu, co sprawia, że budowanie zespołu i kierowanie nim przychodzi uczestnikom łatwiej.

 

Jesteśmy otwarci na potrzeby naszych Klientów. Wiemy jednak, że uczestnicy najwięcej korzystają na szkoleniach przy grupach kilku lub kilkunastoosobowych.

 

Praca zdalna często ogranicza kontakty członków zespołu, a co się z tym wiążę również możliwość poznania drugiej osoby – zobaczenia jej w różnych sytuacjach, porozmawiania mniej formalnie, lepszego zrozumienia jej pobudek, motywacji. To oznacza, że menedżer, do którego obowiązków należy zarządzanie zespołem zdalnie, wcale nie ma łatwo – i on, i członkowie jego zespołu mogą błędnie interpretować zachowania i intencje innych lub też nie wiedzieć, jakie mocne strony mają członkowie zespołu, które – jeśli wykorzystane – przełożą się na zrealizowane zadania, czego potrzebują we współpracy – nawet tej zdalnej. Rozwiązanie nasuwa się samo: aby zarządzać zespołem współpracującym tylko lub głównie online, potrzebujemy ten zespół lepiej poznać. Badanie DISC D3 wraz ze szkoleniem pokaże nam to, co jego członkowie mają wspólnego, co ich różni, dlaczego niektórym współpracuje się łatwiej, a innym trudniej. Wskaże nam, którzy pracownicy lubią pracować zdalnie, a którym pracownikom taka praca sprawia większe wyzwanie i czego w takich warunkach szczególnie potrzebuje, np. częstszych spotkań z ludźmi lub większego wsparcia menedżera.

Tak. Jak najbardziej można zamówić szkolenie zamknięte dla danej firmy. Program i sposób prowadzenia szkoleń zamkniętych przygotowujemy indywidualnie do potrzeb i wyzwań w konkretnej organizacji, by przyniósł realną korzyść w codziennej współpracy. Jeśli potrzebujesz informacji, jak taki projekt miałby wyglądać w Twojej firmie, skontaktuj się z nami. Przeprowadzimy z Tobą krótką rozmowę, podczas której zapytamy o to, dlaczego decydujesz się na wdrożenie naszych rozwiązań, jakie pojawiają się wyzwania we współpracy i jaki ma być cel przeprowadzenia takiego projektu. Mając takie informacje, jesteśmy w stanie konkretnie odpowiedzieć na Twoje potrzeby, a następnie – jak już podejmiesz decyzję – pomóc Ci przeprowadzić cały projekt w organizacji.