
Podcast Everest lidera
#22 Servant leadership – moda czy konieczność na miarę dzisiejszych czasów?
Opis odcinka: Przywództwo służebne (ang. Servant Leadership) – z taką filozofią prowadzenia firm i zespołów identyfikuje się coraz więcej organizacji, a wśród nich m.in. Intel, SAS, Mariott International czy Starbucks. Służebność wśród dużych graczy? Czyli to się koniec końców opłaca w biznesie? Pewnie, że tak, o ile dobrze rozumiemy, z czym się wiąże Servant Leadership i rzeczywiście go...
Odcinki
#14 Innowacyjny przywódca – co musi mieć w sobie a czego powinien unikać?
To dla mnie wyjątkowy odcinek. Wyjątkowy nie tylko dlatego, że to pierwszy wywiad w moim autorskim podcaście, ale przede wszystkim dlatego, że rozmawiam z wyjątkowym człowiekiem, który jak nikt inny kojarzy mi się z INNOWACYJNYM PRZYWÓDZTWEM właśnie. Z Maciejem...
#13 Szef perfekcjonista. Jak współpracować, by zrozumiano Twoje intencje?
Ten odcinek dedykuję osobom, które stawiają sobie wysoko poprzeczkę, dążą do najwyższych standardów, dbają o jakość… mówiąc wprost: należą do grupy perfekcjonistów. Osobiście nie uważam, że w perfekcjonizmie jest coś złego. Złe jest natomiast nadużywanie tego i wiara...
#12 Ameryko – tak Cię kocham i tak Cię nienawidzę
Jak Ty to robisz? To pytanie, które słyszę najczęściej wspominając, że swój zespół EFFECTIVENESS od początku prowadzę zdalnie, na co dzień mieszkając w USA. Ale dzisiaj chcę Ci opowiedzieć nie o wyzwaniach związanych z praca zdalną, ale o tym co dał mi wyjazd do...
#11 Jak komunikować trudne decyzje?
Brak awansu, brak podwyżki, zmiana celów, konieczność skrytykowania, dołożenia kolejnych zadań, zwolnienie... To tylko parę przykładów trudnych decyzji, z którymi liderzy mierzą się niemalże każdego dnia. Podjęcie trudnej decyzji to dopiero początek drogi. Dla wielu...
#10 Pieniądze – jak o nich rozmawiać z pracownikami?
Czy wiesz, ze nie każdy kto pyta o podwyżkę jest motywowany pieniędzmi? Zbliża się koniec roku, a wraz nim podsumowania, plany i rozmowy ewaluacyjne z pracownikami, które czy tego chcemy czy nie, będą dotyczyły również pieniędzy. No właśnie, co jest takiego w...
#9 4 bezsensowne oczekiwania wobec pracownika – sprawdź, które z nich masz
Czy wiesz, że czasem jako szefowie niechcący prowokujemy trudne sytuacje w zespole? Dzieje się tak, kiedy nasze oczekiwania są bezsensowne. Co jak mówię? Jak śmiem? 🙂 Inwestując 20 minut. w wysłuchanie tego odcinka, dowiesz się m. in. dlaczego chociaż może mówisz...
#8 Jak być asertywnym szefem i nie zepsuć relacji z pracownikami?
Asertywny manager, szef, lider – szkolimy się z asertywności, co rusz wpada nam w ręce jakaś nowa pozycja w tym temacie, ale… tak, jest tu pewne „ale”. Ale dlaczego nie tak wielu szefów wybiera asertywność jako postawę wobec swoich pracowników? Słuchając dzisiejszego...
#7 Skąd się biorą nieporozumienia w zespole?
Czy zdarzyło Ci się, że: - pracownik usłyszał coś innego niż to, co miałeś na myśli? - znalazły się osoby, które jakby nie do końca wierzyły w Twoje dobre intencje – usilnie tłumaczyły swoje racje lub nie wprowadzały zmian w zachowaniu? - kończyłeś rozmowę z myślą:...
#6 Czy jesteś liderem? Czyli 5 cech dobrego przywódcy
Czy jesteś liderem? Czyli 5 cech dobrego przywódcy Czy nadaję się do bycia liderem? To pytanie słyszę dość często, rozmawiając z szefami o ich potencjale do pełnienia tej roli. Zatem skoro w wielu liderskich głowach takie pytanie się pojawia, postanowiłam temu...
#5 O co chodzi z tą empatią? Czy na pewno opłaca się w biznesie?
Empatia – jedna z kompetencji liderskich, która wciąż zdobywa na popularności. Co jest takiego w tej empatii, że tak zadaniowy biznes poświęca jej coraz to więcej uwagi? W tym odcinku dzielę się z Tobą m.in tym, czym empatia jest a które zachowania – choć powszechnie...