To nie będzie materiał o tym, że zmiana jest jedyną stałą w biznesie i że w naszych zespołach potrzebujemy ludzi, który będą mieć łatwość odnajdywania się w zmiennych warunkach czy okolicznościach. Fakt jest taki, że ludzie są różni i znakomita większość z nich odnajdzie się w zmianie, jeśli my – managerowie – wdrożymy strategię współpracy opartą na uszanowaniu różnic w zespole. A te wpierw trzeba poznać, by móc strategicznie z nich korzystać i nimi zarządzać.

Dobrze to wie – bo takie podejście praktykuje a nie tylko o nim opowiada – Magdalena Wachnicka, HR Manager, praktyk biznesu, od 11 lat pracująca w branży Facility Management, certyfikowany konsultant DISC D3.

Zmiana nie jest dla mnie czymś naturalnym, ale przechodząc przez badanie kompetencji, znam dziś swój potencjał; wiem, jakie reakcje z mojej strony się pojawią, kiedy zmiana nastąpi; wiem też, czego oczekiwać od swojego otoczenia i jak ważne są dla mnie szczegółowe informacje o tym, jaka jest moja rola w tej zmianie – zdradza o sobie już na początku naszej rozmowy.

Prócz świadomości siebie, mocną stroną Magdy jest precyzja w komunikacji, stąd zapewniam Cię, że przysłuchując się naszej rozmowie (PONIŻEJ), długo nie będziesz czekać, by uzyskać odpowiedź na takie pytania, jak:

– Dlaczego ludzie tak różnie reagują na zmiany?

– Jak prowadzić komunikację wewnętrzną (mówić do zespołu), by pracownicy nas usłyszeli i chcieli wziąć współodpowiedzialność za jakość współpracy?

– Jaka jest ta jedna kompetencja, którą powinien mieć manager, aby czuł się dobrze w swojej roli, by był skuteczny?

– Co robić, kiedy nie wszystko idzie zgodnie z planem?

… i wreszcie:

– Czy jest sens zatrudniać lepszych od siebie?

Brzmi ciekawie? Obejrzyj, tutaj: