Blog HR EFFECTIVENESS

Blog HR? Kolejny? Nie, bo blog HR EFFECTIVENESS to praktyczna wiedza o tym, jak usprawniać procesy HR, rozumiejąc istotę różnych stylów zachowań, preferowanych ról zespołowych, wartości czy motywacji: od rekrutacji, przez zadbanie o jakość współpracy po rozwijanie kompetencji liderskich w spójności ze sobą, wywierając pozytywny wpływ na innych. Nasz blog HR to też wiedza w pigułce o tym, jak w powyższych kwestiach na co dzień wspierać szefów. Rozumiemy, że na znaczeniu nabiera rola HR Business Partnera i innych osób, które wspierają managerów w znalezieniu recepty na to, jak zarządzać ludźmi. Tego nie otrzymasz nigdzie indziej.

Czytaj więcej

Zarządzanie ludźmi w pracy

Efektywne zarządzanie zespołem nie jest proste, ale przychodzi dużo łatwiej, kiedy mamy na to strategię i taktykę działania do zastosowania na co dzień, jak i w kryzysie. Co więcej, wiemy, że efektywne zarządzanie zespołem i wysoki poziom współpracy jest efektem dobrego rozumienia naturalnych różnic między ludźmi, rozumienia swego liderskiego profilu osobowości i umiejętności korzystania z tych informacji każdego dnia.

Co ważne, nasz blog o zarządzaniu to „konkret” – tak mówią nasi Klienci i czytelnicy bloga HR EFFECTIVENESS. Dzielimy się dobrymi praktykami, ale i lekcjami, które wynosimy z popełnionych błędów, nieporozumień, niedopowiedzeń. Efektywne zarządzanie zespołem to zagadnienie, któremu poświęcamy wiele uwagi, bo specjalizuje się w nim jeden z naszych autorów: Anna Sarnacka-Smith, autorka książek Everest lidera, Siła różnic w zespole oraz podcastu Everest LIDERA. W związku z tym, że Ania na co dzień pracuje i dzieli się wiedzą nie tylko z szefami zespołów, ale i tymi wszystkimi, którzy wspierają managerów, nasze treści celują w realne i konkretne wyzwania, dostarczając bardzo precyzyjne rozwiązania. Koniec z mówieniem o technikach komunikacji w zespole, które nie działają lub z których nie chce się korzystać, bo nie oddają stylu, w którym manager się naturalnie komunikuje. My wspieramy rozwijanie potencjału, bez wchodzenia w sztuczne schematy.

Zarządzanie emocjami w pracy

Coraz częściej słyszymy o tym, że do efektywnej współpracy potrzebna jest dojrzałość pracowników, a zarządzanie emocjami w pracy jest jednym z jej przejawów. Stąd omawiając takie tematy jak zarządzanie stresem, motywacja, milenialsi czy zgrany zespół pracowników z pewnością znajdziesz tu odpowiedzi na pytania o zarządzanie emocjami w pracy, nie tylko w trudnych, kryzysowych sytuacjach, ale i w codziennej interakcji, przy okazji rozmów o wynikach, oczekiwaniach i codziennej komunikacji w zespole.

Zarządzanie rozwojem pracowników

Jesteśmy przekonani, że lider to osoba, na której spoczywa przede wszystkim zarządzanie rozwojem pracowników, tworzenie środowiska pracy, w którym każdy będzie mógł wykorzystać swoje mocne strony, rozwijać swoje talenty, pracując naturalnie na rzecz wspólnego celu, rozwijając organizację, której jest częścią. Jednocześnie wiemy, że jak trudne jest to zadanie, stąd blog HR EFFECTIVENESS to porady dla menedżera, lidera, nazywanie konkretnych problemów, wskazanie na ich źródło i podpowiedź rozwiązania. Dzielimy się tu dodatkowymi materiałami, jeśli zechcesz zgłębić dany temat.

Zarządzanie rekrutacją w pracy

Blog HR EFFECTIVENESS to również pigułka wiedzy i odpowiedź na pytania:

- Jak rekrutować pracowników z wykorzystaniem badania kompetencji?

- Jak wybrać test rekrutacyjny, który spełni swoją funkcję (wsparcie w wyborze właściwego kandydata)?

- Jak wybrać pracownika, który okaże się „strzałem w dziesiątkę” – wpisze się nie tylko w oczekiwania na danych stanowisku, w pracy z konkretnym przełożonym, ale i dobrze się sprawdzi w danej kulturze organizacyjnej – tak, to dziś naprawdę możemy przewidzieć; co ważne, lepiej to wiedzieć wcześniej niż po kilku miesiącach współpracy szukać przyczyny braku efektów czy postawy, której nie akceptujemy w organizacji. Błędy rekrutacyjne zdarzają się, bez względu na doświadczenie osoby prowadzącej rekrutację, ale właściwie dobrane testy rekrutacyjne pozwalają wielu z nich uniknąć – brzmi kusząco?

Lista artykułów

Jak uciszyć panikę w zespole?

Jak uciszyć panikę w zespole?

Niepewność – to chyba dobre określenie tego, co dziś potęguje napięcie, z którym się mierzymy: czy dobrze robię, czy to zadziała, czy mam potrzebne zasoby, jak długo to jeszcze potrwa, co dziś na mnie dodatkowo „spadnie” itd. A przy tym jeszcze niejeden z nas,...

czytaj dalej
Brak zaangażowania wśród Twoich pracowników?

Brak zaangażowania wśród Twoich pracowników?

Czy zdarzyło Ci się, że zatrudniłeś pracownika, dajesz szanse rozwoju, benefity najlepsze na rynku a w zamian dostajesz brak zaangażowania lub spadek motywacji? Wydaje Ci się, że zrobiłeś naprawdę wszystko, aby ta osoba mogła Cię efektywnie wspierać, ale coś...

czytaj dalej
Zarządzanie małym a dużym zespołem- jaka jest różnica?

Zarządzanie małym a dużym zespołem- jaka jest różnica?

Może do tej pory prowadzisz mały zespół i zastanawiasz się, czy poradzisz sobie w przyszłości z dużo większą „gromadką”? A może tęsknisz do czasów, w których miałeś na pokładzie kilka osób, bo łatwiej było o bezpośredni kontakt, zrozumienie pracowników czy zwyczajnie...

czytaj dalej
Relationship with your boss – is it worth?

Relationship with your boss – is it worth?

Have you ever wondered what your relationship with your boss should look like, or what the boundary in communication between an employee and the boss is? Is it worth working with friends or is it something you’d better avoid? In other words, is your job simply a job...

czytaj dalej
Social media w pracy – zabraniać?

Social media w pracy – zabraniać?

Autorką tego tekstu jest Marcelina Pawłowska, Millenials i Project Leader w zespole EFFECTIVENESS, która ma skuteczną strategię na social media w pracy. [grwebform url="https://app.getresponse.com/view_webform_v2.js?u=Srbzv&webforms_id=9416405" css="on"...

czytaj dalej
Wiara w siebie – czemu dla Młodych to wyzwanie?

Wiara w siebie – czemu dla Młodych to wyzwanie?

Tyle razy się słyszy, że WIARA W SIEBIE jest ważna i że to klucz do sukcesu.Wszystko super, ale jak rzeczywiście w siebie uwierzyć? Otóż dziś chcę się z Tobą podzielić moją refleksją na temat wiary w siebie po przeczytaniu Klucza 5, czyli Daj innym powód do tego, żeby...

czytaj dalej
360 Indicator – dlaczego by nie?

360 Indicator – dlaczego by nie?

To, że nasze rozwiązania są skuteczne to nie TEORIA. Przekonało się o tym wielu naszych certyfikowanych konsultantów DISC D3. Dziś Joanna Opara dzieli się swoim doświadczeniem o badaniu ocena 360 stopni. Zapraszamy 🙂 Z oceną 360 stopni jest jak z … polskimi...

czytaj dalej
Testy kompetencji w rekrutacji- 6 pytań i odpowiedzi

Testy kompetencji w rekrutacji- 6 pytań i odpowiedzi

Czy można „oblać” test kompetencji? Czy badanie kompetencji musi być drogie? To niektóre z pytań, które najczęściej zadają nam Klienci i które napotykamy w dyskusjach medialnych. Przygotowaliśmy materiał „Testy kompetencji w rekrutacji. 6 pytań i odpowiedzi”, w którym...

czytaj dalej
12 dobrych praktyk w korzystaniu z badań kompetencji

12 dobrych praktyk w korzystaniu z badań kompetencji

Testy kompetencji mają wiele zastosowań. Więc co jest ich celem? Ich celem jest m.in. pozyskanie informacji, które mogą być wsparciem w podejmowaniu trafnych decyzji rekrutacyjnych, diagnozie potencjału zespołów czy wskazówką, jak zorganizować podział...

czytaj dalej
12 good practises in using behavioral assessments

12 good practises in using behavioral assessments

Behavioral assessments + good practices = strategic tool for......creating strong teams maintaining the employees’ involvement making the right recruitment decisions improving managerial and leadership effectiveness. Check what does "good practices" mean!? Download it...

czytaj dalej
Relacja z szefem – warto?

Relacja z szefem – warto?

Jak powinny wyglądać relacje z przełożonym? Cześć, tu znowu ja - Jula 😉 Pamiętacie tekst Ani o tym, jak powinna wyglądać relacje z szefem w pracy? Czy relacja z nim ma swoje granice? Czy warto? Pisałyśmy o tym w artykule relacje w pracy. Dzisiaj ja przejmuję pałeczkę...

czytaj dalej
Prywatne relacje – czy w pracy lepiej ich unikać?

Prywatne relacje – czy w pracy lepiej ich unikać?

Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak powinna wyglądać Twoja relacja z szefem albo gdzie leży granica w komunikacji na linii pracownik-szef? Czy warto pracować ze znajomymi czy lepiej się tego wystrzegać? Innymi słowy, czy praca to praca i mamy zachować dystans, czy też...

czytaj dalej
Czy pieniądze motywują pracowników?

Czy pieniądze motywują pracowników?

Dobrym słowem szefa nie wykarmisz rodziny ani nie spłacisz kredytu, prawda? Potrzebujesz do tego pieniędzy. Życie od pierwszego do pierwszego to też żadna przyjemność – chciałbyś mieć wolność finansową, zgodzisz się? Pytania pracowników o podwyżkę, kiedy Ty nie masz...

czytaj dalej
Dominujący szef – jak z nim współpracować?

Dominujący szef – jak z nim współpracować?

Autorką tego tekstu jest Marcelina Pawłowska. Twój dominujący szef Cię przeraża? Kiedyś sama bym to przyznała. Na początku pracy z Anią (a to jest ten typ „przerażającego” szefa), bardzo onieśmielało mnie jej dominujące zachowanie. Myślałam, że nie jest zadowolona z...

czytaj dalej
Czy dzieci rodzą się ze stylem zachowania?

Czy dzieci rodzą się ze stylem zachowania?

Dlaczego jedni są tacy dominujący a inni wręcz przeciwnie? Co jest przyczyną tego, że niektórzy uwielbiają być wśród ludzi a inni potrzebują ich tylko „na chwilę”? Dziś odpowiem Ci na pytanie, od czego zależy Twój styl zachowania DISC, czy jako dzieci się z nim...

czytaj dalej

Pokolenie Z – jak się z nim komunikować?

Autorką tego tekstu jest nasza Jula 🙂 Sprawdźcie co ma Wam do przekazania 🙂 Pokolenie Z - jestem jego dumną przedstawicielką, stąd dziś chciałabym podzielić się z Tobą kilkoma ciekawostkami z naszego świata komunikacji. Zdradzę Ci, jaki model komunikacji...

czytaj dalej