SPRZEDAŻ I OBSŁUGA KLIENTA


Badania sugerują, że najbardziej skutecznymi sprzedawcami są te osoby, które naprawdę rozumieją ludzkie zachowania i potrafią nie tylko przewidzieć reakcję, lecz również dostosować własne zachowanie do zachowania klienta. Skuteczni sprzedawcy są świadomi własnych mocnych stron oraz ograniczeń i szybko rozpoznają mocne strony, ograniczenia, potrzeby oraz preferencje klientów. W sprzedaży liczą się informacje! Każdy, kto sprzedaje, czy obsługuje klienta, robi to w inny sposób. Poznanie własnego stylu sprzedaży, mocnych stron i potencjału, który w nas jest, to klucz do osiągania najlepszych wyników.

  • Niektórzy dobrze się czują, komunikując poprzez fakty, cyfry, twarde argumenty – oni pomagają zobaczyć klientom racjonalne korzyści z oferowanego produktu czy usług.
  • Dla innych liczą się relacje i to oni mają talent do uspokajania obaw klienta, w ich towarzystwie klient czuje się po prostu dobrze.
  • Są tacy, których mocną stroną jest otwarty, odważny sposób komunikowania się – to oni szybko poradzą się obiekcjami klientów
  • Wreszcie są tacy, którzy nie ustąpią, zanim nie osiągną tego, co zaplanowali.

Zobacz przykładowy raport z testu kompetencji DISC dla działu sprzedaży i obsługi klienta.

Test kompetencji i raport to informacje o:

  • Twoim stylu współpracy z klientem
  • mocnych stronach w komunikacji i obszarach do rozwoju
  • tym, co Cię motywuje do pracy
  • sprawdzone techniki/metody (zgodne z Twoim stylem sprzedaży/obsługi klienta) dla podniesienia Twoich wyników
1. krok – Test kompetencji - Twój styl sprzedaży

Poznaj swój styl sprzedaży/obsługi klienta

2. krok – Typ klienta

Naucz się rozpoznawać styl zachowania swoich klientów, czyli zrozum potrzeby i motywacje klienta

3. krok – Plan działania

Osiągaj wyniki, odpowiadając na potrzeby klienta, wykorzystując swoje mocne strony i w sposób zgodny z Twoim własnym stylem zachowania


Facebook

.

Blog

Co nowego na blogu Anny Sarnackiej, ekspertki EFFECTIVENESS?
Kliknij